Svet na klik, svet na dotik

Naslov akcije: Svet na klik, svet na dotik

Kratek opis akcije: Ko se kaj zgodi, želimo to povedati vsem. Z oglaševalsko akcijo Svet na klik, svet na dotik je novo-staro podjetje TSmedia sporočilo, da želi Planet Siol.net z grafično in tehnično prenovo postati vodilni slovenski digitalni medij, ki je ves čas na preži in dosegljiv svojim bralcem kadarkoli in kjerkoli.

Elementi akcije: TV oglas, radijski oglas, zunanji plakati, tiskani oglasi, spletne pasice in nagradne igre ter spletno mesto razisci-planet.siol.net.

Podatki o avtorjih in naročnikih:

Naročnik: TSmedia
Medijska agencija: Pristop Media
Predstavnik naročnika: Urša Čadež Kastelic
Vodja projekta v agenciji: Mojca Goršič, Špela Kozamernik, Karmen Štamulak
Kreativni direktor: Aljoša Bagola
Tekstopisec: Aljoša Bagola, Drago Mlakar
Art direktor: Nenad Cizl
Oblikovalec: Petar Perčič
Fotograf/ilustrator: Matevž Kostanjšek
Režiser: Jure Matjažič
Produkcijska hiša: Super 16
Glasbena podlaga: I Can´t Help Myself (The Four Tops)

(Podatki o akciji pridobljeni na:
http://www.marketingmagazin.si)

Poročilo s snemanja TV oglasa: http://www.siol.net/scena/druzabna_kronika/2011/09/ste_ze_videli_tvoglas_svet_na_klik_svet_na_dotik.aspx

Fotografije: http://www.siol.net/data/fotogalerije/trendi/2011/09/snemanje_oglasa.aspx

Beležka medijske agencije: http://www.pristop.si/sl/projekti/62

Video

Fotografije akcije

Analiza

Natančen opis oglaševalske akcije (kaj se dogaja na sliki, videu, radijskem oglasu itd.):

Fotografija: V prvem planu, na levi polovici oglasa, vidimo na kratko postriženega dečka v odprti temno rjavi karirasti srajci z belo podlogo, ki z očaranim pogledom zre v daljavo, v ozadju oz. v desnem kotu oglasa pa v stripovskem oblačku vidimo istega dečka skupaj z dolgolaso deklico oblečeno v rdečo karirasto oblekico, ki dečku podeljuje poljub, med tem ko z enim očesom gleda proti gledalcu. V ozadju prizora se na modrem nebu podijo oblaki. Scena je umeščena na enobarvno svetlo rjavkasto ozadje, ki ga v spodnjem robu oglasa prekine modro-vijoličasti trak, na katerem je z belimi črkami napis: »Ko se kaj zgodi, želite to povedati vsem. Tudi mi.« Ob napisu je veliki emblem »Planet siol.net«, ob katerem je manjši napis »Svet na klik, svet na dotik«, pod črto napisa pa še z majhnim fontom »Vodilni slovenski digitalni medij« in spletni naslov »www.siol.net«.

TV oglas: Kratko postriženi, malo debeluškasti deček v temni karirasti srajci in modri spodnji majic, sedi na drevesu in grize jabolko, z eno roko se oklepa drevesa in zre v daljavo. Ob njem sedi dolgolasa deklica v rdeči karirasti oblekici z vijoličnim trakom okoli pasu in ljubeče gleda dečka. V ozadju skozi ves oglas poslušamo radoživo pesem »I Can´t Help Myself« (The Four Tops) – besedilo pesmi, ki jo slišimo, je na koncu opisa. Podeli mu poljub na kar se hitro umakne, deček jo z nasmehom pogleda. V naslednjem prizoru vidimo dečka kako z nasmehom na licu teče čez polje, skozi obešeno perilo, ki ga presenečena ženska ravno v tem trenutku obeša na dvorišču, priteče do skupine moških, ki sredi dvorišča igrajo šah. Za desko sedita starejša moška, ki sta osredotočena na igro, okoli njiju je zbranih več moških. Deček priteče do enega od obeh, ki mu z dvignjeno roko da vedeti, da ne želi, da ga moti. Deček nekoliko razočarano pogleda naokoli in že smo v sceni, v kateri se skozi trg podijo mladeniči na kolesih. Nasproti jim z rokami mahajoč priteče deček, vendar se ne ustavijo. Razočarano zre za njimi. V naslednjem prizoru vidimo par sredi poroke v cerkvi, ki ravno hodi proti oltarju. Deček priteče med njima in steče po Cerkvi proti oltarju, med tem ko ga svatje spremljajo s pogledom. Ne ustavi se in v naslednjem prizoru steče preko nogometnega igrišča, na katerem je ravno v teku nogometna tekma mladinske selekcije moštva, ki je v rdeče beli barvni kombinaciji in moštva v vijolično-rumeni barvni kombinaciji. Deček steče po stopnicah stadiona, ravno v trenutku ko gledalci na tribuni vstanejo in z dvignjenimi rokami pospremijo akcijo na igrišču. Deček priteče do mikrofona napovedovalca, z nasmehom na licu potegne mikrofon k sebi, kar povzroči oster zvok v ozvočenju, ki pritegne igralca na igrišču, da pogleda proti tribuni, glasba v ozadju se ustavi in deček pove: »Lubčka mi je dala.« Njegov glas odmeva iz zvočnika po igrišču, kar povzroči, da se igralci obrnejo in pogledajo proti zvočniku. V naslednjem kadru vidimo deklico kako stoji sredi polja in z nasmehom zre v daljavo. Oglasi se radoživ ženski glas, podložen z refrenom pesmi »I Can´t Help Myself«, ki pravi: »Ko se kaj zgodi, želite to povedati vsem. Mi tudi.« Prizor prekine modro ozadje, na katerem se v krogu izriše emblem »Planet siol.net.« Skupaj z napovedovalkinim glasom se izpišejo besede: »Svet na klik, svet na dotik«, pod črto pa v manjšem fontu »Vodilni slovenski digitalni medij« in www.siol.net.

Besedilo pesmi »I Can´t Help Myself« (The Four Tops)

Sugarpie honeybunch
You know that I love you
I can’t help myself
I love you and nobody else
In and out my life
You come and you go

»Ne morem si pomagati«
Sladka, draga
Veš, da te ljubim
Ne morem si pomagati
Ljubim samo tebe in nobene druge
V in iz mojega življenja
Prideš in greš

Sporočilo in njegova interpretacija:

»Svet na klik, svet na dotik« je oglaševalska akcija za spletni portal Planet Siol.net (http://www.siol.net/), ki smo jo lahko posebej pogosto spremljali konec leta 2011. »Ko se kaj zgodi, želimo to povedati vsem. Z oglaševalsko akcijo Svet na klik, svet na dotik je novo-staro podjetje TSmedia sporočilo, da želi Planet Siol.net z grafično in tehnično prenovo postati vodilni slovenski digitalni medij, ki je ves čas na preži in dosegljiv svojim bralcem kadarkoli in kjerkoli.« (vir: http://www.marketingmagazin.si/akcija/svet-na-klik-svet-na-dotik/)

Družba TSmedia, ki je naročnik omenjenega oglasa, se pohvali z dolgoletno tradicijo na področju razvoja digitalnih vsebin in storitev ter snovanja in upravljanja medijev in informacijskih točk. Na straneh podjetja so zapisali, da so eden vodilnih slovenskih digitalnih medijev, ki je dosegljiv na petih zaslonih: spletnem, mobilnem, televizijskem, tabličnem, zunanjem ter na družabnih omrežjih. Trenutno je to drugo najbolj obiskano spletno mesto v Sloveniji (MOSS) ter vodilni medij na mobilnem in zunajdomnem segmentu. Predvsem zagotavljajo informiranje. Informacije podajajo z ene točke, dosegljive v vsakem trenutku po telefonu prek kontaktnega centra 1188, v Telefonskem imeniku Slovenije v tiskani, elektronski in spletni izdaji, v največjem slovenskem poslovnem imeniku bizi.si, zlasti pa celovito zbrane na osrednji informacijski točki najdi.si. Najdi.si že dolgo ni več le lokalni spletni iskalnik, je zbir novic z več kot 100 različnih virov, slovar za prevode v pet svetovnih jezikov, interaktivni zemljevid, zbir spletnih iger in iskanja podjetij in izdelkov. Najdi.si je dostopen na spletu, mobilnem telefonu in iPad-u. (vir: http://www.tsmedia.si/O_podjetju/Osebna_izkaznica.aspx). TSmedia ima največji spletni doseg v državi (po meritvah MOSS) in dosega več kot dve tretjini vseh spletnih uporabnikov. Družba TSmedia je v 100% lasti Telekoma Slovenije, ki je v večinski lasti Republike Slovenje (lastništvo: http://www.telekom.si/o-podjetju/sredisce-za-vlagatelje/delnica-tlsg/delnicarji-druzbe).

Spletni portal siol.net je že nekaj krat doživel preobrazbo, pričujoča oglaševalska akcija pa promovira zadnjo tovrstno spremembo. Njihov cilj je postati osrednji medij in informacijska točka v Sloveniji ter prva izbira uporabnikov, oglaševalcev in ponudnikov digitalnih vsebin in storitev v regiji. Ob tem dodajajo, da se bodo po najboljših močeh trudili na straneh portala Planet Siol.net zagotavljati najtočnejše in najnovejše podatke, vendar uporabnike strani portala Planet Siol.net opozarjajo, da so besedila informativnega značaja, zato ne jamčijo in ne prevzema nobene odgovornosti za njihovo točnost in celovitost strani. Vsi uporabniki uporabljajo objavljeno vsebino na lastno odgovornost. (vir: http://itm.siol.net/doc/PU_SiOLNet.pdf)

Kreativni direktor in tekstopisec oglaševalske akcije je Aljoša Bagola. Eden slovenskih spletnih medijev je o njem zapisal: »Aljoša Bagola, Prekmurec v Ljubljani. Kreativni direktor in vodja oglaševanja v agenciji Pristop, odličen tekstopisec, ljubitelj vsega lepega na svoj način. Zanj bi lahko rekli, da narekuje trende tako na področju oglaševanja kot osebnostnega sloga. Ga lahko kdo posnema? Ja, vendar mu ne bo uspelo …« Intervju z njim je na naslovu http://govori.se/moda-in-lepota/aljosa-bagola-motoristicna-jakna-zguljene-leviske-in-razvlecena-majica/. Nek drugi medij o njem podobno pravi: »Oglaševalec. Kreativni direktor v agenciji Pristop. Super tekstopisec. Zagovornik presežnih vrednosti, nasprotnik ležernosti in nizkega srčnega utripa, iskalec mikrofenomenov, detajlov in podpomenov, njih kombinacij in permutacij. Aljoša dela tudi muziko, sprehaja psičko Aisho, in pomaga v gostilni svojih staršev. Glavo ima polno (za)misli.« Več na http://www.playboy.si/branje/analiza/aljosa-bagola/ in http://www.arhivo.com/arhivo-intervju-aljosa-bagola.

Režiser analiziranega oglasa je Jure Matjažič. Njegova predstavitev v angleškem jeziku je na naslovu http://www.genspot.com/Bookmarks/Bookmark.aspx?bookmark_id=19748, reportažo iz snemanja oglasa je drugače mogoče najti na Siolovih spletnih straneh.

Ozadje oglasa lahko identificiramo kot tipično povprečen slovenski kraj, ki ga obkroža narava, polja in ki ima majhno strogo jedro, Cerkvico in nogometno igrišče. Hitro opazna značilnost oglasa je, da poskuša pričarati vzdušje domačnosti – polja, družina, otroci, nogometna tekma, navijanje itn. V ta namen prikazuje scene, v katerih ljudje uživajo v svojem prostem času – med prijatelji, otroci se igrajo, stari straši aktivno, a tudi ležerno preživljajo svoj prosti čas, ženske gospodinjijo… V oglasu tudi ni opaziti druge barve kože kot je bela, kar dodatno potrjuje tezo o želji po ustvarjanju vzdušja domačnosti.

V osrednjem planu je emocija, doživljaj nečesa lepega, nekaj, kar godi – prvi poljub, ki ga fantu dodeli oboževana ženska. Ponujena nam je identifikacija z aktivnim fantom, ki želi to izkušnjo povedati/deliti z vsemi in pasivnim dekletom, ki je zadovoljna z istim. Na to »sliko« in te emocije se navezuje korporoativno sporočilo – da želijo tudi oni preko portala sporočati podobno, kot mi v svojem intimnem okolju, kar sugerira tudi slogan, ki povezuje besedi »klik« in »dotik«. »Klik«, ki predstavlja nekaj zunanjega, mehaničnega, v tem primeru informacijo, in »dotik«, ki predstavlja intimnost, bližino…

Pomembno dejstvo je, da je v ospredju zgodbe fant in ne dekle. Pomeni to morda, da oglas išče večjo identifikacijo z moško populacijo? Iz te perspektive bi bilo morda zanimivo poznati podatke o uporabi spletnega portala po spolu, in v katerem populacijskem segmentu so z oglasom želeli portal približati javnosti.

Fant reprezentira tipično moške klišeje – nagajivost, vztrajnost, dominantnost; dekle na drugi strani ženske klišeje. Razlikujeta se tudi po barvi obleke in kako sta oblečena. Fant je v udobnih športnih oblačilih hladnih barv, ki sugerirajo racionalnost, dekle je oblečeno v toplo rdečo obleko s kratkimi rokavi. Fant je strogo kratko postrižen, dekle ima dolge svetle razpuščene lase. Na trgu starejši moški igrajo šah, intelektualno igro, med tem ko ženska, zdi se da del iste družine, obeša perilo. Fantje igrajo nogomet, se igrajo s kolesi. Žensk kako drugače kot da opravljajo kakšno tradicionalno vlogo sicer v oglasu ni videti (obeša perilo, v Cerkvi se poroči v beli opravi…). V tem pogledu je stereotipna tudi vloga dekleta na koncu oglasa, ko se igrivo nasmiha fantovi želji po tem, da njen poljub razglaša vsem. V oglasu od akterjev za trenutek spregovori samo fant. Osrednji stavek, ki ga izreče – »Lubčka mi je dala«, je namerno arhaičen. Izraža naivnost in nezrelost, hkrati pa navdušenje nad novo izkušnjo.

Če v interpretaciji nekoliko uporabimo domišljijo, bi lahko sklepali, da odnos med fantom in dekletom v enem oziru že obljublja poroko, saj se za prizor v Cerkvi za trenutek zdi, kot da fant teče skozi vizijo in ne realno sceno – samo v Cerkvi se fant ne ustavi, ampak ko steče skozi vhodna vrata Cerkve, v kateri v mistični svetlobi ravnokar poteka poroka, v naslednjem kadru že prispe na nogometno igrišče. S tem v mislih, lahko ima ta scena tudi precej deterministično patriarhalno logiko potencialne izbire življenjskega partnerja.

Ob bok temu skozi celoten oglas poslušamo tipično izpovedno ljubezensko pesem, ki pripoveduje o izmuzljivi naravi ljubezni.

Akcija oglašuje medijsko platformo za posredovanje novic, pri čemer svojo informacijsko vrednost povezuje z našimi čustvi – našo željo, da tisto, kar vemo, povemo drugim. Informiranje je seveda v jedru vsake demokratične družbe, zato je nujno, da mediji poročajo o vsem kar je pomembno za obveščenost in delovanje družbe. Osnovno poslanstvo medijev je posredovanje verodostojnih informacij širši javnosti. Oglas sugerira, da je objave vredno vse, kar se zgodi in o čemer želimo govoriti, kar želimo povedati. O novinarski plati portala, sicer o stanju pred zadnjo prenovo, ki jo oglašuje oglas, si lahko več preberemo v prispevku »Splet kot zrcalo krize novinarstva?« (http://mediawatch.mirovni-institut.si/bilten/seznam/31/splet/) Odgovorni urednik Franci Valjavec v intervjuju razkrivajoče pravi »Novinarstvo je plasiranje informacij. Novinarji precejamo informacije in plasiramo tisto, kar se nam zdi v dnevu najbolj zanimivo. Iz novice lahko naredimo to ali ono. V končni fazi smo novinarji neke vrste oglaševalci.« Osnovni cilj portala je obisk, ki ga poskušajo pridobiti in večati z objavljanjem recikliranih novic iz drugih virov. Potrebno je še enkrat poudariti, da je ena osnovnih dejavnosti portala predvsem drugačna, digitalna forma – portal ob novicah namreč vsebuje tudi druge digitalne komunikacijska orodja – iskalnik najdi.si, blog, itd.., medtem ko vsebine pomenijo le izbor tega, kar uredniki pač menijo, da bo ljudi pripeljalo na njihov portal. Kljub temu oglas skozi emocionalni primer nagovarja predvsem ali izključno vsebinsko plat portala – »ko se vam zgodi kaj lepega hočemo to povedati vsem, mi tudi«. Res pa je tudi, da če želimo nekaj povedati široki množici, potrebujemo za to tudi kakšno orodje. Morda v tem primeru in za to zadostuje tudi to, kar ponuja Siol.

V poročilu s snemanja so zapisali »Skupaj z agencijo Pristop smo prišli do zaključka, da smo medij, ki je ves čas na preži in dosegljiv našim bralcem kadarkoli in kjerkoli, in da imamo v sebi, da želimo pozitivne stvari v življenju deliti z vsemi. Ko se nekaj zgodi, želimo to povedati vsem. Vi in mi.« O trendu pozitivnih novic je na svojem blogu nedavno pisal Boris Vezjak: http://vezjak.wordpress.com/2012/02/15/nothing-either-good-or-bad-but-reporting-makes-it-so/

Za konec te kratke in površne analize velja na hitro pogledati še v slovenski oglaševalski kodeks in kaj tam piše o uporabi otrok v oglaševalskih akcijah:

Kodeks o otrocih 18.9.

»V oglaševanju ni dovoljeno prikazovati otrok, ki so sami, brez varstva na prometni cesti, če niso očitno dovolj stari, da znajo skrbeti za lastno varnost; ni dovoljeno prikazovati otrok, ki se igrajo na cesti, razen če ni očitno, da gre za zaprto cesto ali v ta namen določeno površino; ni dovoljeno prikazovati otrok, ki prečkajo cesto, ne da bi pazili na promet. Pri prečkanju ceste morajo hoditi po zebri. Namen teh določil je, da pri otrocih ne spodbujamo napačnega odnosa do prometne varnosti.«

18.11.

»Otrok ni dovoljeno prikazovati, kako se nevarno nagibajo npr. čez okna ali ograje mostov ali sami plezajo po nevarnih strminah. Prav tako ni dovoljeno prikazovati otrok, ki se npr. vzpenjajo na za to neprimerne površine z namenom, da bi dosegli kako stvar, ki je višje od njihovega dosega ipd.« (vir: http://www.soz.si/uploads/slovenski_oglasevalski_kodeks.pdf)

Skratka, akcija na več mestih nastopa zelo stereotipno (spolna vloga), enostransko, poenostavljeno in celo šovinistično. Z zmotno povezavo dveh diametralno nasprotnih entitet (klik in dotik) poskuša publiko (pretežno moško?) preko najosnovnejše pozitivne emocije (biti ljubljen) obveščati o vsebini (in formi) novega-starega spletnega informacijskega portala.

Mnenja in pripombe na omenjeno analizo, nam lahko posredujte na mail: zofijini@gmail.com

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s