Govori. bob.

Naslov akcije: Govori. bob.

Kratek opis akcije: Slovenski trg je presenetila nova znamka mobilne telefonije bob. Komunikacijsko akcijo je Simobil začel s skrivnostnimi teaserji v obliki črnih veleplakatov in nemih televizijskih oglasov, radovednost mnogih pa so 7. novembra potešili z novimi veleplakati, dvema televizijskimi spotoma, tiskanimi pasicami, spletno stranjo itd.

Elementi akcije: TV, BB, tiskane pasice, avtobusi, web, BTL

Podatki o avtorjih in naročniki:

Naročnik: Simobil
Agencija: Luna\TBWA in DMB
Medijska agencija: ZenithOptimedia
Predstavnik naročnika: Katja Butala
Vodja projekta v agenciji: Martin Stariha, Christin Herrnberger
Kreativni direktor: Alex Hofmann, Samo Geršak
Tekstopiska: Vlasta Merc
Oblikovalec: Ljubo Bratina, Robert Lupše
Režiser: Miša Terzić
Produkcijska hiša: Propeler

(Podatki o akciji pridobljeni na:
http://www.marketingmagazin.si)

Video:

Radio:

Fotografije akcije:

Analiza

Natančen opis oglaševalske akcije (kaj se dogaja na sliki, videu, radijskem oglasu itd.):

Fotografija: Na levi strani oglasa so na črnem ozadju velike bele črke, ki pravijo: »spet lahko govoriš!«. Pod velikim napisom je v rumenem, nekoliko manjšem fontu našteto: » brez fiksnih stroškov, brez vezave, brez skritih pasti, začetni bonus: 100 minut pogovorov ali sporočil SMS v Sloveniji.« Pod napisom ob dnu oglasa je v belem drobnem fontu, neberljivi zapis. Na desni strani oglasa vidimo diagonalno umeščen črni kvader, na katerem je na vrhu zapis: »govori.«, pod njim pa v debelejšem fontu beseda »bob«, ki mu sledi 6 velikih belih pik. Nad kvadrom je rumen krog, v katerem je s črnim fontom različne velikost napis: »4 cente/min v vsa omrežja«. V desnem spodnjemu kotu oglasa je naslov http://www.bob.si.

TV oglasi:

Napoved: Črno ozadje, na katerem se v belem fontu zapiše: »sedmi dan novembra«, »bo konec tišine.«

Zapor: V zapor sredi noč pripelje avtobus z novimi zaporniki. Slišimo zvoke okolja in komaj slišno razvijajočo se nekoliko strašljivo elektronsko glasbo. Avtobus je strogo varovan. Ko se ustavi, se okoli njega postrojijo pazniki s puškami. Iz avtobusa stopi vklenjen moški v oranžni zaporniški obleki, ki se razgleduje po prostoru. Psi divje lajajo na prišleke, ki pod budnim očesom paznikov hodijo po zaporniškem dvorišču. Novi zaporniki si pazljivo ogledujejo okolje, paznike na zidovih, zaščitne mreže in nadzorne stolpe. Glasba v ozadju počasi narašča in postaja intenzivnejša. Nenadoma jih ustavi klic, ki predre nočno napetost. Nekdo zakriči: »Svoboden sem«. Vse potihne, nato se oglasijo sirene. Nastane splošna zmeda. Paznik v slušalko zavpije: »Držite ga«. Pazniki prišleke s silo prisilijo, da pokleknejo, med tem ko ugotavljajo od kod je prišel klic. V naslednjem kadru vidimo zapornika za rešetkami, ki skače po svoji celici in vpije: »Svoboden sem. Končno« V roki drži nekakšno revijo. Oglasi se napovedovalec, ki pravi: »Prišel je bob«. Scena se spremeni in vidimo črno ozadje, na katero na desni strani pade črni kvader z emblemom »bob«. Ob glasu napovedovalca se na levi polovici oglasa zvrstijo naslednji podatki v rumenem fontu: »govori brez vezave, govori brez fiksnih stroškov, govori za samo 4 cente v vsa omrežja«. Na dnu oglasa se pojavi naslov www.bob.si, nakar napovedovalec poudari: »Govori bob«. Oglasi se elektronsko popačena melodija, ki se poigra z besedo »bob«.

Cerkev: Smo v polni Cerkvi med obredom. Igra svečana sakralna orgelska glasba. Verniki se posedejo. Duhovnik pri oltarju skupaj s tremi ministranti pripravlja evharistíjo. Verniki med tem molijo, nune pobožno spremljajo pripravo zakramenta, mlada ženska v rdeči obleki in dolgimi lasmi se spogleduje z moškim na drugi strani Cerkve, moški v očalih jo pogleda, kar z nejevoljo pospremi ženska srednjih let, ki sedi ob njem. Nek moški med obredom glasno spi. Ko duhovnik svečano dvigne kelih, se odprejo vrata in v Cerkev prodre zunanja svetloba. Glasba potihne in verniki se obrnejo proti vrtom skozi katera v prostor priteče mladenič, ki zavpije: »Spet lahko govorim. Lahko govorim.« Nune se ob tem pobožno prekrižajo. Mladenič v rokah drži nekakšno revijo in ponavlja: »Ljudje, lahko govorim«. Oglasi se napovedovalec, ki pravi: »Prišel je bob«. Scena se spremeni in vidimo črno ozadje, na katero na desni strani pade črni kvader z emblemom »bob«. Ob glasu napovedovalca se na levi polovici oglasa zvrstijo naslednji podatki v rumenem fontu: »govori za samo 4 cente v vsa omrežja, govori brez fiksnih stroškov, govori brez vezave«. Na dnu oglasa se pojavi naslov www.bob.si, nakar napovedovalec poudari: »Govori bob«. Oglasi se elektronsko popačena melodija, ki se poigra z besedo »bob«.

Radijski oglas: Zamaknjen moški glas svečano pripoveduje na pojenjajočo sugestivno glasbeno ozadje: »Sedmi dan novembra boš spregovoril. Sedmi dan novembra bo prinesel resnično svobodo govora. Sedmi dan novembra bo spremenil vse. Sedmi dan novembra boš osvobojen vezi.«

Sporočilo in njegova interpretacija:

Konec leta 2011 in prve mesece 2012 je slovenski trg presenetila nova znamka mobilne telefonije bob. »Komunikacijsko akcijo je Simobil začel s skrivnostnimi teaserji v obliki črnih veleplakatov in nemih televizijskih oglasov, radovednost mnogih pa so 7. novembra potešili z novimi veleplakati, dvema televizijskimi spotoma, tiskanimi pasicami, spletno stranjo itd.« (vir: http://www.marketingmagazin.si/izbor-mmeseca/govori-bob/)

Si.mobil je kot prvi zasebni mobilni operater v Sloveniji uporabnikom svoje storitve predstavil marca 1999. Z njegovim vstopom na trg se je začela razvijati konkurenca na slovenskem telekomunikacijskem trgu. Uporabnikom je kot prvi v Sloveniji predstavil in ponudil storitve GPRS, WAP in MMS. Kot prvi slovenski operater in med prvimi v Evropi je omogočil hiter prenos podatkov preko tehnologije EDGE, kasneje pa je ponudil tudi širokopasovni mobilni internet preko lastnega omrežja UMTS/HSDPA. Poleg osnovnih storitev, družba Si.mobil nudi tudi napredne storitve, izdelke in rešitve, kot je mobilna pisarna s storitvijo BlackBerry iz Vodafona in storitve mobilnega interneta. Družba Si.mobil je za svoje poslovanje pridobila tudi številne nagrade in certifikate. Na področju usklajevanja poklicnega in družinskega življenja so prejeli certifikat Družini prijazno podjetje. Velik ugled družba uživa tudi med iskalci zaposlitve, ki so Si.mobil prepoznali kot enega najuglednejših slovenskih zaposlovalcev in ji dodelili certifikat Ugleden delodajalec. Si.mobil je prejel tudi priznanje Zlata nit za najboljšega delodajalca v kategoriji velikih podjetij. Velik ugled pa uživa tudi blagovna znamka Si.mobil, ki je prejela mednarodno priznano nagrado Superbrands. Prav tako je predsednik uprave mag. Dejan Turk leta 2009 prejel nagrado Manager leta. Si.mobil je del mednarodne telekomunikacijske skupine Telekom Austria Group. V okviru partnerskega sodelovanja z vodilnim svetovnim operaterjem Vodafone Si.mobil uporabnikom nudi preizkušene globalne izdelke in storitve. Ob koncu leta 2010 je imela družba Si.mobil 352 zaposlenih, ki so skrbeli za zagotavljanje storitev 605.300 uporabnikom in tako dosegli 28,8- odstotni tržni delež. (vir: http://www.simobil.si/sl/inside.cp2?cid=01E4F0E0-3C8F-510F-4FF9-E049373F628B&linkid=content)

Kreativna direktorja oglaševalske akcije sta Alex Hofmann in Samo Geršak, tekstopiska Vlasta Merc, režiser pa Miroslav Terzić (http://www.terzicmiroslav.com/).

Oglaševalska akcija za novi mobilni paket se je prvič predstavila kot akcija suspenza, ki je že v svojem začetku opozarjala na razmerje med zvokom in tišino – na govor in odsotnost govora. Ob predstavitvi paketa sta se zavrtela dva video oglasa s podobno vsebino, umeščeno na dve specifični lokaciji – zapor in cerkev. Gre za instituciji nadzora, reda, discipline, ki zahtevata pokornost dogmam in redu. Obe temeljita na podrejenosti in v obeh ima močno vlogo represija. Oglaševalska akcija nedvomno igra na idejo osvoboditve – »če bom uporabljal X bom svoboden«. V primeru Cerkve, je to svoboda govora – »lahko govorim«. Morda s tem poskušajo nagovarjati tudi idejo čudeža, nekoga ozdravljenega ali nekoga, ki je prekršil zaobljubo molčečnosti, v obeh primerih gre za pogosto religiozno motiviko. V primeru zapora pa seveda oglas preigrava idejo svobode od zaporniških zidov, ki pa v tem primeru očitno pomeni svobodo duha, uma, saj zapornik z »osvojitvijo X-a« ne postane tudi fizično svoboden. V zaporu so praktično samo moški, in to v razmerju nadrejeni – podrejeni, – pazniki – zaporniki.

V oglasu so prikazane tudi živali. Prikazane so krvoločno, pač v vlogi nadzornikov nad zaporniki. Zaporniki so v oranžnih kombinezonih, kar kaže na podobnost z zaporniki v ZDA, saj jih v takšni opravi lahko vidimo predvsem tam. Tudi pazniki so zelo podobni ameriškim. Oglas jasno kaže na interes po prepoznavnosti oz. lažji identifikaciji situacije preko ameriških filmov. Morda pa poskuša oglas s tem graditi tudi svoj imidž, češ, da gre za nekaj »ameriškega« in s tem morda nekaj, kar je v trendu, moderno…

Cerkev je po drugi strani zelo domačijska, slovenska. Ima to kaj veze s tipom svobode, ki jo je zapornik deležen v primeru zapora (ostaja zaprt, vendar se čuti svobodnega) in »slovenskim« tipom svobode, ki nastopi ko junak lahko spregovori? Obe »osvoboditvi« se sprevržeta v ekstatično navdušenje, ki se v tem poveže s predmetom oglaševanja. Oba v roki držita nek papir ali premet – morda obvestilo o objektu svoje svobode?

Naracija, govor in jezik so v napovednikih precej skrivnostni, celo strašljivi. V Zaporu se z zvokom ustvarja občutek strahu, v Cerkvi pa svečanosti.

Tiskani oglas je v kontrastu z video oglasoma zelo monoton. Prevladuje črno ozadje in v oči bijoča rumena barva, ki podarja bistvo sporočila. Verjetno ravno zaradi močnega kontrasta. Grafični element na sliki lahko predstavlja domino, ki asocira igro, lahko pa tudi mobilni telefon…

Seveda je ideja, da nam mobilni paket dovoljuje ali podarja svobodo tako ali drugače abotna in absurdna. Svoboda je gotovo eden najbolj pogosto uporabljenih in zlorabljenih pomenov, ki se v tem oglasu uporablja predvsem za to, da pritegne investicijo gledalca, ki je v tem primeru ojačana z vzdušjem obeh specifičnih tradicionalnih prostorov.

Mnenja in pripombe na omenjeno analizo, nam lahko posredujte tudi na mail: zofijini@gmail.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s