Te4 za 1 €

Naslov akcije: Te4 za 1 €

Kratek opis akcije: Oglaševalska agencija Arih je za naročnika T-2 zasnovala krovno oglaševalsko akcijo KLIČI T2 ZA T4, akcija Te4 za 1evro pa je nadaljevanje krovne akcije. V prvi fazi je bil cilj akcije poudariti, da se za T-2 začenja novo obdobje (novi lastniki, zaključek postopka prisilne poravnave, itd.), hkrati pa so z akcijo skušali predstaviti nov paket T4, ki vsebuje štiri vrhunske storitve po ugodni ceni (internet, TV, fiksno in mobilno telefonijo). V drugem oglaševalskem valu pa želijo predstaviti posamezne storitve in ugodnosti, ki jih ponuja T-2. Vsaka vrhunska manekenka tako predstavlja storitev oz. paket (paketi T4 za 1 €).

Elementi akcije: veleplakati, tiskani oglasi, spletne pasice, TV oglasi, radijski oglasi, Facebook aplikacija

Podatki o avtorjih in naročnikih:

Naročnik: T-2
Medijska agencija: Media Publikum
Predstavnik naročnika: Nada Majdič, Jože Zrimšek
Vodja projekta v agenciji: Karmen Žirovnik
Kreativni direktor: Igor Arih
Art direktor: Tom Petruccelli
Oblikovalec: Matjaž Bukovec
Fotograf: Izidor Farič
Režiser: Izidor Farič
Produkcijska hiša: Fi produkcija
Spletna agencija: Coffee N’JUICE
Glasbena podlaga: Aleksander Pešut – Schatzi

(Podatki o akciji pridobljeni na:
http://www.marketingmagazin.si)

Video:

Fotografije akcije:

Analiza

Natančen opis oglaševalske akcije (kaj se dogaja na sliki, videu, radijskem oglasu itd.):

Fotografija: V prvem planu oglasa je v debelem belem fontu na črnem ozadju napis  »TE4 ZA 1€«, nad katerim je zvezdica, ki napotuje na napis v drobnem tisku, ki je v spodnjem delu oglasa. Pod tem velikim napisom je z nekoliko manjšim fontom napis »Paketa TE4 20M in T4 100/10«, pod katerim je ponovno z nekoliko večjim fontom prečrtan napis »33€.« Pod tem je velik oranžen kvadrat z zaobljenimi koti, v katerem je z belimi črkami napis: »3 mesece samo 1€!« Nad desnim kotom kvadrata je nataknjena oranžno-bela božična kapa z oranžno zvezdico sredi belega polja, ki nas očitno napotuje k drobnemu tisku na dnu oglasa. V desni polovici oglasa je portret dolgolase ženske v oranžno-črnem kombinezonu in odprtim dekoltejem, ki z zapeljivim pogledom gleda gledalca.

TV oglas: Moški sedi za mizo pred veliko oranžno darilno škatlo, ki jo gleda z začudenjem. V ozadju oglasa igra lahkotna melodija. Škatla nenadoma oživi, preletijo jo različni v belo obarvani digitalni signali in škatla se zasveti v belem siju. Moški se nasmehne in na mestu škatle se pojavijo štiri različna pomanjšana dekleta v oranžno-črnih kombinezonih z globokimi dekolteji, ki pričnejo plesati na njegovi pisalni mizi. Nad njimi se izpiše v belem fontu napis »KLIČI T2 ZA T4«. Pod napisom je v majhnem, komaj berljivem fontu napisano: »Internet – televizija – telefonija – mobilna telefonija«. Istočasno se v ozadju oglasi moški glas, ki ponovi besedilo, ki ga vidimo na zaslonu. Scena se obrne in vidimo napis »Paketa TE4 20M in T4 100/10« na črno-oranžno-rumenem ozadju, ki ga izgovarja glas napovedovalca v ozadju. Pod napisom je z nekoliko večjim fontom prečrtan napis »33€.«. Pod tem je velik oranžen kvadrat z zaobljenimi koti, v katerem je z belimi črkami napis: »3 mesece samo 1€!« Nad desnim kotom kvadrata je nataknjena oranžno-bela božična kapa z oranžno zvezdico sredi belega polja. Napovedovalec pravi: »Najlepše darilo v prazničnem času«. Scena se v svetlobnem blisku spremeni v črno ozadje, na katerem se v obliki znaka za neskončno pojavi znak podjetja »T2« in pod katerim je beli napis na črnem ozadju: »Tehnologije prihodnosti danes«, pod katerim je v večjem fontu telefonska številka 080 64 64, v manjšem fontu pa še naslov www.t-2.net, spodaj pa še v praktično neberljivem drobnem tisku nek krajši tekst. Ko se glasba ustavi se pojavi še veliki napis v belem na črnem ozadju, ki ga napovedovalec bolj ali manj ponovi: »T4 TUDI NA OPTIČNEM OMREŽJU TELEKOMA SLOVENIJE!«

Sporočilo in njegova interpretacija:

Oglaševalska akcija »T4 za 1€« nas je »razveseljevala« predvsem v decembru in specifično v božičnem času leta 2011, čeprav jo v izpeljavah in nadgradnjah istega lahko gledamo tudi še danes. »Oglaševalska agencija Arih je za naročnika T-2 zasnovala krovno oglaševalsko akcijo KLIČI T2 ZA T4, akcija Te4 za 1evro pa je nadaljevanje krovne akcije. V prvi fazi je bil cilj akcije poudariti, da se za T-2 začenja novo obdobje (novi lastniki, zaključek postopka prisilne poravnave, itd.), hkrati pa so z akcijo skušali predstaviti nov paket T4, ki vsebuje štiri vrhunske storitve po ugodni ceni (internet, TV, fiksno in mobilno telefonijo). V drugem oglaševalskem valu pa želijo predstaviti posamezne storitve in ugodnosti, ki jih ponuja T-2. Vsaka vrhunska manekenka tako predstavlja storitev oz. paket (paketi T4 za 1 €). (vir: http://www.marketingmagazin.si/akcija/te4-za-1-eu/)

»Podjetje T-2 d.o.o. je bilo ustanovljeno 15. maja 2004 v Mariboru z namenom ponujanja najmodernejših telekomunikacijskih, informacijskih in medijskih storitev po najugodnejših cenah za posameznike in podjetja. Kot edino v Sloveniji ponuja vse storitve na v celoti lastnem omrežju. 1. oktobra 2005 je podjetje pričelo s komercialno ponudbo storitev telefonije, distribucije televizijskih programov in širokopasovnega dostopa do interneta. Kot prvo v Sloveniji in med prvimi na svetu je ponudilo storitve na osnovi VDSL tehnologije širokopasovnega dostopa. 1. maja 2006 je pričelo kot prvo v Sloveniji in med prvimi na svetu ponujati storitve na osnovi FTTH tehnologije širokopasovnega dostopa, 1. junija 2008 pa tudi mobilne glasovne in podatkovne komunikacije na osnovi UMTS omrežja. T-2 si že od ustanovitve naprej prizadeva izboljšati standarde v ponudbi informacijskih in komunikacijskih storitev, zato svoje storitve nenehno nadgrajuje, pri tem pa ohranja najnižjo možno ceno. S sodobnim in povsem lastnim omrežjem UMTS in optike se T-2 nenehno prilagaja tako tehnološkim inovacijam kot željam naročnikov. Zato lahko ponudijo uporabnikom nizke cene in storitve brez priključnine ter zagotovijo brezplačno uporabo komunikacijske opreme, ki ohranja kvaliteto storitev na najvišjem tehnološkem nivoju. Danes že več kot 100.000 uporabnikov preko T-2 koristi največje hitrosti interneta (60 Mbps/25Mbps prek VDSL omrežja in 1 Gbps simetrično na lastnem optičnem omrežju), TV z več kot 190 programi, videoteko s preko 2000 naslovi ter brezplačne pogovore znotraj fiksnega in mobilnega T-2 omrežja. Podjetje T-2 je 25. novembra 2008 pridobil potrdilo o skladnosti svojega optičnega omrežja FTTH s priporočili ameriškega FTTH Council.« (vir: http://www.t-2.net/o-podjetju)

Kreativni direktor oglaševalske akcije je Igor Arih. Njegova kratka biografija je na http://9.sempl.si/sl/node/298. Je lastnik Agencije Arih http://www.arih.si/. Izčrpnemu intervju z avtorjem v več delih lahko prisluhnete na: http://www.youtube.com/results?search_query=Igor+Arih&search=Search.

Režiser oglasnega spota je Izidor Farič. Njegove reference najdete na: http://www.fip.si/reference/en_reference.htm in http://www.film-center.si/index.php?module=fdb&op=people&peopleID=2274

Oglaševalska akcija je nadaljevanje akcije »Kliči T2 za T4«.., ki ji je po formi precej podobna. V ospredju, osrednji element – objekt -, so štiri privlačno oblečene ženske, manekenke, ki očitno predstavljajo idejo paketa T4. Na to nakazuje tudi slogan »Prihajajo TE4. Bliskovita, kristalna, stabilna in zanesljiva.« Da so oblečene v oprijemljive več razkrivajoče kot skrivajoče kombinezone, morda napeljuje tudi na določeno fetišistično ljubezen moških do avtomobilov in hitrosti. Ker gre pri storitvi za širokopasovni internet, bi to gotovo lahko bil eden od sklepov. V oglasu verjetno tudi ni naključna asociacija na »Čarlijeve angelčke« (Charlie’s Angels), precej popularno akcijsko serijo iz sedemdesetih, v našem času (iz leta 2000) pa tudi celovečerni film, ki v glavnih vlogah prikazuje tri postavne mlade ženske, ki ob skrivnem in nevarnem delu na področju kontra-obveščevalnih služb za posebne naloge, živijo drugače sproščeno, neobremenjeno in razgibano življenje mladih žensk.

Dogajanje je postavljeno v običajno pisarno, kjer za pisalno mizo sedi povsem običajni poslovni moški. Ni dvoma, da oglas nagovarja predvsem povprečnega moškega, kar verjetno izhaja iz statistike, da so moški še vedno v večini pri uporabi tovrstnih orodij (internet, TV). V prvi polovici oglasa smo priča preprosti zgodbi, ki igra na moško fantazijo. Predmet, darilo se spremeni v štiri plešoče manekenke. Odnos med moškim in ženskami je ponižujoč – ženske očitno plešejo za njegovo zadovoljstvo. Njihovi gibi so mehanični, monotoni in ne delujejo pretirano žive. Ženske so prikazane kot objekti, spremenijo se iz predeta in na videz neprizadeto plešejo za užitek moškega za mizo. So pomanjšane, oblečene v oprijemljive usnjene obleke, v visokih petah in z razprtim dekoltejem. Ženske so očitno manekenke in predstavljalo storitve, ki so drugače opisane kot Bliskovita, kristalna, stabilna in zanesljiva. Katera ženska predstavlja katero lastnost ni jasno, saj so si precej podobne, pri čemer nobena ni tako izstopajoča, da bi jo lahko enačili s katero od navedenih lastnosti.

Gre torej za oglaševalsko akcijo, ki gradi na presenečenju. Moški dobi nekaj, kar ni pričakoval. Pri čemer oglas želi sugerirati, da podobno ponuja tudi storitev, ki jo prodaja. Oglas spada v kategorijo »sex sell«. Tehnologijo namreč primerja z ženskami, kar evidentno lahko nagovarja predvsem moško populacijo. Še vedno namreč sledi, da so glavni uporabniki spleta moški.

V drugem delu oglasa smo priče obilici podatkov o storitvi, ki jo oglas ponuja. Znak podjetja T2 je v oglasu zelo opazen. Gre za sezonsko reklamo, ki je izpostavljala tudi ugodnosti, ki so bile na voljo tekom konkretnega praznika.

Mnenja in pripombe na omenjeno analizo, nam lahko posredujte na mail: zofijini@gmail.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s