Projekt »oblaček«

V Mariboru smo lahko te dni na (pre)številnih oglasnih površinah v mestu opazili s stripovskimi oblački polepljene oglase, ki kar kličejo po tem, da nekdo na njih nekaj napiše.

Očitno gre za lokalno izpeljavo projekta »oblaček« (Bubble Project), ki si ga je pred leti v New Yorku zamislil in izvedel umetnik, oblikovalec, nekoč kreativni direktor pri Google Labs, danes pa kreativni direktor pri Facebooku, Ji Lee. Natisnil je 50000 nalepk v obliki stripovskih oblačkov in jih polepil na oglasne površine po New Yorku. S tem je vsakemu, ki jih je opazil, omogočil, da nanje napiše svoje komentarje in misli. S tem ko so izpolnili oblaček, so se ljudje vključili v projekt in spreminjali »korporativni monolog v odprti dialog«, kot je avtor zapisal v svojem manifestu. Čez čas je zapisane komentarje fotografiral in jih objavil na spletni strani projekta. Kot trdi v manifestu, je akcija »proti-napad« »na korporativni marketing in druga oglaševalska sporočila v javnem prostoru«. Projekt je hitro postal popularen in pritegnil številne neodvisne posnemovalce po celem svetu. Leta 2006 je Ji Lee o projektu izdal tudi knjigo, v kateri podrobneje opisuje idejo in prikazuje izbrane najboljše »izdelke« prvih štirih let projekta.

Več o projektu in fotografije akcij najdete na: http://www.thebubbleproject.com/

Navodilo za sodelovanje:

Na računalnik si naložite enega od naslednjih »oblačkov«:
Right Speech Bubble
Left Speech Bubble
Small Speech Bubble

1. »Oblaček« natisnite na svojem tiskalniku.
2. Obrežite ga s škarjami.
3. Namažite ga z lepilom.
4. Nalepite ga na primerno mesto.

Manifest projekta »oblaček«

Naši javni, skupni prostori so zasičeni z oglasi. Stene zgradb, avtobusnih postaj, telefonskih govorilnic in podzemnih železnic na nas »kričijo« eno sporočilo za drugim. Nekoč javne prostore si vse bolj polaščajo korporacije za propagiranje svojih sporočil, ki so izključno v interesu profita. »Oboroženi« z velikimi proračuni, njihove marketinške taktike postajajo vse bolj agresivne in manipulativne. Mi, javnost, smo tako »tarče« kot žrtve teh medijskih napadov.

Projekt »oblaček« je protinapad.
»Oblački« so strelivo.

Ko »oblačke« namestimo na oglase, te nalepke preoblikujejo korporativni monolog v javni dialog in spodbujajo vse, da ga prosti cenzure zapolnijo s kakršnimkoli sporočilom.

Več »oblačkov« pomeni več osvobojenih prostorov, več delitve osebnih sporočil, več reakcij na trenutne dogodke, in kar je najbolj pomembno, več domišljije in zabave.

Ji Lee
Avtor projekta »oblaček«

Vir: http://daily.publicadcampaign.com/2009/03/bubble-project-manifesto.html

Spletna stran Ji Lee-ja http://pleaseenjoy.com

Če in kako se bo projekt »prijel« in razvijal pri nas, bomo seveda spremljali tudi na našem blogu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s