Bi za elektronsko knjigo plačali manj? Lahko, če sprejmete oglase na virtualnih straneh

Pri BBC so pred nedavnim pisali o ideji povezovanja elektronskih knjig in oglaševanja, ki kaže na popolnoma zgrešene smernice ali okvirje, v katerih se danes razmišlja o funkciji in vlogi oglaševanja v naših življenjih. Prispevek so povzeli tudi na MMC RTV:

Pri spletni korporaciji Yahoo razmišljajo, kako bi povečali svoje prihodke na področju e-knjig, zato so v ZDA prijavili dva patenta, po katerih bi bila cena elektronske knjige odvisna tudi od števila oglasov v njej.

Ob patentih so zapisali, da oglasi v digitalnih knjigah do zdaj “niso bili optimalni”, in dodali, da bi lahko oglaševane izdelke prikazovali glede na žanr knjige ali celo vsebino določenega poglavja, fraze ali besede. “Večja stopnja oglaševanja, ki ima višjo vrednost za oglaševalca in je potencialno bolj moteča za bralca e-knjige, bi lahko upravičila večje popuste pri nakupu,” so po poročanju BBC-ja zapisali v publikaciji organizacije US Patent and Trademark Office, ki skrbi za patente v ZDA.

Oglaševanje tudi v otroških digitalnih knjigah?
Med zamislimi Yahooja za “bolj optimalno” uporabo oglasov na elektronskih bralnikih so tudi spletne povezave znotraj besedila ali celo dinamična vsebina, denimo video. Po drugi ideji bi lahko na koncu strani ali poglavja dodali oglasni okvir z napisom v smislu “branje vam omogoča to-in-to podjetje”. Bolj kot je bralec pripravljen gledati oglasi, več popusta bi lahko dobil: “Večje pojavljanje oglasov … bi bilo morda celo dovolj, da bi bila e-knjiga brezplačna,” so še zapisali v opisu patenta. Kakšen popust bi dobili pri nakupu knjige, bi bilo odvisno tudi od tipa oglasa – če bi bralec gledal “oglase nižje stopnje”, kot so denimo sredstva za beljenje zob, bi dobil več popusta kot za višje rangirane oglase, med katerimi za primer navajajo oglaševanje pic.

Še zanimivejša (ali strašljivejša, odvisno od zornega kota) je zamisel, da bi oglase lahko povezali s čustvenim stanjem bralca, medtem ko bere knjigo. Če bi se na primer glavna junaka zaljubila, bi lahko to sprožilo oglase za rože. V patentih omenjajo še, da bi podobne ideje lahko uporabili tudi v otroških knjigah, kar ponazarjajo s primerom: “Če so v prizoru mladi liki, bi lahko pokazali oglas za kokakolo, ki bi bralca vabil, naj ob branju knjige spije kozarec kokakole in obenem prikazali sliko mrzlega kozarca.” Še natančneje bi po patentu lahko oglase priredili posamezniku, če bi upoštevali e-knjige, ki jih je že kupil.

Branje kot območje brez oglasov
Takšne ideje so že preizkušali, a so naletele na neodobravanje, opozarja Philip Jones, urednik revije o prodaji knjig Bookseller magazine. “Mogoče bi lahko v omejenem kontekstu to delovalo, če bi bili izdelki zelo povezani z naslovom knjige in jih ne bi vsiljevali v samo besedilo. Toda bralcem – predvsem staršem – je všeč, da je branje območje brez oglasov. Tudi pisatelji bi se verjetno pritožili, če bi oglasi stalno motili tok zgodbe.

Trenutno nekateri bralniki e-knjig podjetij Amazon in Kobo že prikazujejo celozaslonske oglase, ko je naprava ugasnjena, ali manjše oglase v menijih, a samo besedilo knjige ostaja “očiščeno” kakršnega koli oglaševanja.

Blaž Tišler, povzeto po BBC

Vir: http://rtvslo.si/kultura/knjige/bi-za-elektronsko-knjigo-placali-manj-lahko-ce-sprejmete-oglase-na-virtualnih-straneh/280815

Napotilo

http://www.bbc.com/news/technology-17657859

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s