Iniciativa Plakatopolis za Ljubljano z manj oglaševalskimi panoji

Skupina mladih aktivistov je začela javno kampanjo, ki opozarja na količino zunanjega oglaševanja v prestolnici ter se zavzema za njegovo postopno omejitev in odstranitev.

V preteklih dneh se je prek spleta, zlasti s pomočjo uporabe družabnih omrežij, začela širiti pobuda, ki je usmerjena proti preobsežni uporabi urbanega prostora za oglaševanje v Ljubljani, v prvi vrsti pa se obrača predvsem na Mestno občino Ljubljana (MOL), ki tovrstno količino oglaševalskega prostora tudi dovoljuje in trži.

Iniciativa Plakatopolis s sloganom »Javni prostor je naš« želi pri zainteresirani javnosti spodbuditi razmišljanje o navedeni tematiki, hkrati pa meri na to, da bodo pri udeležbi in oblikovanju pobude sodelovali vsi, ki čutijo, da jih tovrstna problematika zanima in neposredno zadeva. Pri svojem prizadevanju se pridružujejo spletni skupnosti Tretji člen, ki v okviru zbiranja podpisov peticije zahteva ureditev problema preobremenitve javnega prostora z oglaševanjem tudi na državni ravni.

“Zunanje oglaševanje v zadnjih dveh desetletjih prekrilo Ljubljano”

Na njihovi spletni strani je mogoče prebrati, da je “zunanje oglaševanje v zadnjih dveh desetletjih prekrilo Ljubljano” in da meščani “nismo dolžni gledati, brati in opažati oglasnih sporočil, medtem ko se gibljemo po javnem prostoru”. V svojem Manifestu zato opozarjajo na vizualne in ekološke posledice, ki jih ima tovrstno intenzivno oglaševanje tako na javni urbani kot tudi na človekov osebni prostor, takšno “enosmerno komuniciranje” pa dojemajo kot “agresijo nad uporabniki javnih površin”. Po njihovem mnenju je izpostavljanje problematike javnega oglaševanja pomembno tudi zato, ker “je postal prebivalec mesta navajen na to stanje in ga v veliki meri ne opazi”.

Upoštevajoč zadnjo predpostavko, smo predstavnico in eno izmed ustanoviteljic Plakatopolisa Kajo Kisilak vprašali, ali je količina oglaševalskega prostora v tem smislu sploh problematična, glede na to, da posameznik večine plakatov, ki ga obkrožajo, sploh ne zazna. Kisilakova je za Planet Siol.net povedala, da je “večina prebivalcev na današnje stanje navajena, saj je do njega prišlo postopoma”. Po njenem mnenju pa to ne pomeni, da ga ne opazimo, saj ugotavlja, da “tako postane zunanje oglaševanje moteč šum, ki nas spremlja ob uporabi javnega prostora”.

“Mesto, kjer lahko vsak pove svoje mnenje, poda predloge in razmišlja o ukrepih”

Po besedah naše sogovornice je namen akcije “ustvariti kritično maso nestrinjanja”. Sama skupina Plakatopolis je sicer projekt več kolegov vizualnih oblikovalcev, njihov prvotni cilj pa je predvsem “sprožiti pogovor o temi”. Bistvo njihove organizacijske strukture je, da je vsak sodelujoči dobrodošel, ob upoštevanju dejstva, da je “zunanje oglaševanje izrazito enosmeren nagovor opazovalcev s strani tistih, ki si lahko takšen način komuniciranja privoščijo”. Kisilakova zato poudarja, da Plakatopolis v prvi vrsti “predvsem ne bo izključujoč, nadaljnji način delovanja pa stvar skupne odločitve vseh, ki se želijo v razgovor aktivno vključevati”.

V Sloveniji je trenutno po grobi oceni v uporabi od sedem do deset tisoč oglasnih “veleplakatov”, velik delež teh pa je prav v Ljubljani. Kisilakova meni, da so spremembe “težavne, a ne nemogoče”. Poudarja, da je pomembno, da tudi ponudniki poskušajo razumeti drugačen pristop k oglaševanju, saj je pri “manjšem številu oglasnih mest vsako posamezno vredno več”. “Predvsem pa bo premik mogoč le, če se začnemo zavedati svoje pravice do vizualno neonesnaženega javnega prostora in postane zahteva po spremembi dovolj glasna,” sklene.

Gregor Rebernik

Vir: http://www.siol.net/novice/lokalne_novice/osrednja_slovenija/2012/05/iniciativa_plakatopolis_za_ljubljano_z_manj_oglasevalskimi_panoji.aspx

 

Advertisements

One comment

  1. Pingback: »Izložbeno okno« Ljubljana | Oglaševanje na tehtnici

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s