»Kreativne ideje spreminjajo svet«

23. junija se je v Cannesu zaključil 59. mednarodni oglaševalski festival, oziroma, kot se je v skladu z novimi časi in potrebo po drugačnem kontekst preimenoval lansko leto, canski festival kreativnosti (http://www.canneslions.com/). Oglaševanje vse bolj postaja neugledna in etično sporna dejavnost, zato se oglaševalska industrija na vso moč tudi okvir svojega delovanja uveljaviti pod pojmom kreativnosti. V časopisu Večer so v ponedeljek, 9.7.2012, na straneh posvečenem marketingu, pripravili kratko reportažo, ki jo je pod naslovom »Kreativne ideje spreminjajo svet« podpisala novinarka Anja Hren. Reportaža se začne takole:

»Letošnji že 59. festival kreativnosti canski levi se je tradicionalno odvijal v festivalski palači v prestižnem letovišču Cannes na Azurni obali Francije. Pogled na prestižne avtomobile in jahte, zasidrane v zalivu, ter polne ulice, hotele in butike visokocenovnih blagovnih znamk da misliti, da je evropska kriza minila. Nič drugače pa ni bilo v notranjosti festivalske palače. Polne predavalnice, dolge vrste za obisk predavanj in podelitve nagrad pa tudi visok porast prijavljenih del napovedujejo svetlo prihodnost kreativnim industrijam.«

Eden od številnih gostov festivala, je bil letos tudi bivši ameriški predsednik Clinton -, saj se spomnite, to je tisti, ki se je tako »kreativno« lagal -, ki »je kreativcem položil na srce, da so oni tisti, ki lahko spreminjajo svet. »Posamezniki niso bili tako neodvisni, kot so danes, še nikdar. Moderna tehnologija omogoča, da lahko slišimo vsakogar. Le opogumiti jih je treba in vi ste tisti, ki to lahko storite,« je nagovoril skoraj 2000-glavo množico, ki je napolnila veliko dvorano festivalske palače. »V svetu je še vedno preveč ljudi, ki nimajo poguma, ki so nekako vdani v usodo. Prav kreativne ideje pa so tiste, ki jih lahko spodbudijo, da stopijo korak naprej. Stopiti moramo skupaj, da presežemo ta občutek nemoči in frustracije. Skupaj lahko obrnemo svet na bolje,« je še dejal 42. predsednik ZDA.«

In katere so tiste ideje, ki lahko spreminjajo svet po mnenju canske žirije?

»Letos so slavili Američani, saj najprestižnejši levi stojijo na policah ameriških agencij. Samo na zadnji sobotni podelitvi, ko so v Cannesu tradicionalno podeljene najpomembnejše nagrade, so domov odnesli kar tri velike nagrade v skupinah film, titanske akcije ter oznamčene in zabavne vsebine. V prvi je z animiranim filmom za družbo Chipotle slavila agencija Creative Artist Agency Los Angeles.«

Link: http://www.canneslions.com/work/2012/film/

Oglas seveda igra na note zdravega življenja in »vrnitve k začetkom«, kot pravi tudi spremna pesem Willia Nelsona. Poudarja se vse, kar je naravno, nepredelano in neindustrisko. Pri tem je v drugem planu dejstvo, da gre za reklamo, ki promovira mehiško verigo restavracij hitre hrane in da nas želi prepričati v ljubeznivost in skrb, s katero so vzgojene živali, ki jih potem dobimo na krožnik. Samo, da je domače.

»Ista agencija je prejela veliko nagrado tudi v skupini oznamčene in zabavne vsebine za akcijo Cultivate Campaign, ki so jo zasnovali za isto družbo.«

Link: http://www.canneslions.com/work/2012/branded/entry.cfm?entryid=8037&award=99&order=0&direction=1

Gre za prikaz vseh mogočih poskusov kako potrošnika skozi serijo banalnih storitev vključiti v dejavnosti korporacije, da dobi občutek, da pripada veliki družini in da s tem ko troši, pravzaprav počne še nekaj več. Kaj že pravi Slavoj Žižek o ideologiji Starbucksa in zablodi zelenega kapitalizma?:

»Veliko nagrado v skupini titanskih akcij pa je pričakovano prejela Nikova komunikacijska akcija Nike+ Fuelband, ki jo je zasnovala njihova dolgoletna partnerska agencija R/GA iz New Yorka.«

Link: http://www.canneslions.com/work/2012/integrated/

Še en oglas, ki jaha ideologijo zdravega in kontroliranega življenja. Prav gotovo gre za enega najbolj posrečenih načinov kako športno igro in najbolj banalno gibanje spremeniti v tekmovanje, ki koristi seveda predvsem korporacijam kot je Nike. Pri tem verjetno nismo edini, ki se sprašujemo -, zakaj nam je tega treba?

»S tem pa ameriškega slavja še ni bilo konec. Vsako leto je na festivalu podeljena tudi velika nagrado za dobro delo (Grand prix for good), ki jo je letos prejela newyorška agencija Droga5 za akcijo Help I Want to Save a Life.«

Link: http://www.canneslions.com/work/2012/gp4g/

Posrečena ideja, kako povečati register darovalcev kostnega mozga, je predstavljena skozi preprosto minimalistično, v zadnjem času pogosto uporabljeno animacijo, ki razlaga, kako je ideja o prodaji obližev (nedvomno si farmacevtsko podjetje v tem primeru mane roke), ki v paketu omogoča potrošniku, da se na enostaven način prijavi na seznam darovalcev kostnega mozga, ki lahko pomaga bolnikom, ki so oboleli za levkemijo.

»Da ne bi čisto vse velike nagrade odšle čez lužo, je poskrbela francoska agencija BETC Paris, ki je za Canal+ ustvarila oglas Medved (Bear) in domov odnesla veliko nagrado v skupini filmska umetnost.«

Link: http://www.canneslions.com/work/2012/craft_film/

Oglas je povsem običajno, s klišeji nabito teženje o pogledu v zaodrje snemanja filmov, z izjemo naslovnega protagonista, ki je v tem primeru preproga iz medvedove kože, kar seveda ustvarja komičen učinek, ki pritegne gledalčevo pozornost. Če smo malo nesramni, lahko sporočilo beremo tudi tako, da je danes tudi že navadna preproga, ki ste jo položili pred TV, videla toliko slabih filmov, da si lahko domišlja, da bi tudi ona znala delati takšne filme. Nič kaj laskavo za Canal+.

»Lani so na festivalu prvič predstavili in podelili prestižno nagrado sv. Marka (Lion od St. Mark). Gre za posebnega leva, ki ga predstavniki festivala podelijo posamezniku za njegov izjemni in dolgoletni prispevek h kreativni in komunikacijski industriji. Preteklo leto je ta nagrada pripadla siru Johnu Hegartyju, letos pa so jo podelili Danu Wiedenu, soustanovitelju in svetovnemu izvršnemu kreativnemu direktorju agencije Wieden+Kennedy. Wieden je leta 1982 s partnerjem Davidom Kennedyjem ustanovil agencijo, ki je imela ob odprtju zgolj pet zaposlenih, danes pa ima svoje izpostave v domačem Portlandu, New Yorku, Londonu, Amsterdamu, Delhiju, Šanghaju, Tokiu in Sao Paulu ter skoraj 1200 zaposlenih. Njihov prvi naročnik je bilo podjetje Nike skupaj pa so ustvarili Nikov nepozabni slogan Just do it. »Nike je bil zahteven naročnik. Povedali so nam, da ne verjamejo v oglaševanje, in želeli, da ustvarimo kampanjo, ki se bo predvajala zgolj enkrat,« se časov pred tridesetletjem spominja Wieden. Dodal je: »Ko sem jih vprašal, zakaj, so rekli, da je ponavljanje iste kampanje kot pisanje istega pisma istemu naslovniku znova in znova. Bili so izjemno hraber naročnik, kar je izredno pri kreativnem delu.«

Zdaj vsaj vemo, komu se lahko »zahvalimo« za maltretiranje z »Nike« reklamami, ki se jim ne moremo ogniti na in ob nobeni športni prireditvi.

Preostale nagrajence si lahko ogledate na: http://www.canneslions.com/awards/

Reportaža, iz katere so navedeni odlomki, je bila izvirno objavljena v Večeru, v ponedeljek, 9.7.2012

Vir: http://www.vecer.com/clanekmar2012070905803730

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s