DOVOLJ točk zvestobe

Ljubljana, 7. september 2012 – Društvi Focus in Humanitas sta včeraj v okviru kampanje DOVOLJ na Kongresnem trgu opozarjali na problematiko potrošnje. Na ogled je bila razstava Svet v nakupovalnem vozičku, mimoidoči so se lahko udeležili seje Butalskega mestnega sveta, ki so jo vodili člani Improleptike, in pa razprave s strokovnjaki o tem, česa imamo dovolj (preveč) in česa dovolj (‘zadosti’).

Društvi Focus in Humanitas sta z dogodkom želeli spodbuditi ljudi k odgovorni potrošnji in širšemu premisleku, kaj pomeni kakovost življenja ter kako pojmujemo razvoj in rast, kar je v zadnjem času vse bolj aktualno. Negativni pritisk nenehne potrebe po vse višji rasti namreč pušča vse močnejši pečat na okolju in družbi, zato bi se bilo potrebno vprašati, če želimo tako nadaljevati, ali pa velja razmisliti o možnosti sprememb.

Mimoidoči so bili priča »totalni razprodaji sreče«, ki je vsebovala tudi »99 % popust na delo in zdravje«, za nagrado so lahko prejeli »100-letno zalogo čistega zraka«, za le dva nasmeha pa so dobili celo »mačka v žaklju«. Člani Improleptike so na Butalskem mestnem svetu ugotavljali, kakšen je sodobni potrošnik, strokovnjaki pa so razpravljali o potrošništvu.

»Družbeno-politični in ekonomski sistem kot bistveni element okolja dokazano vpliva na naše zdravje, tako telesno, še posebej pa psihično,« je povedal Simon Brežan. »Škodljivi učinki na naše zdravje in mentaliteto namreč nastanejo v odvisnosti od lastnosti družbe, za današnjo kapitalistično in nedemokratično globalno družbo pa je značilna predvsem neenakost.« »Propaganda in marketing manipulativno vplivata na ljudi, da generirata želje in tako povečujeta potrošnjo,« je opozorila Magda Šmon. Da sistem preko psihologije reklam vpliva na nas, se je strinjal tudi Dušan Enova: »Potrošništvo in kapitalistični sistem v nas ubija osnovno potrebo po inovativnosti in ustvarjalnosti, ki se ga v našem društvu želimo spodbujati pri ljudeh.« Nina Šoštarič je ob tem dodala, da se ta proces začne že zgodaj v otroštvu preko pravljičnih likov in nadaljuje preko prikritega marketinga v izobraževalnem sistemu.

Na zgodbe, ki jih s seboj nosijo posamezni izdelki iz našega vsakdanjega življenja, so v Humanitasu in Focusu opomnili tudi z razstavo Svet v nakupovalnem vozičku. Na primeru tekstila, elektronskih naprav in čokolade – stvareh, ki jih vsakodnevno uporabljamo in jih večina jemlje kot potrošni material, je prikazana neprijetna plat vpliva teh izdelkov na družbo in okolje, ki se je ljudje ne zavedajo.

Napovednik
Odklopite se od potrošniškega življenja(mp3)

Vir: http://www.focus.si/index.php?node=26&id=1222

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s