»Diamantne ideje« ali diamantno sranje?

Večerova rubrika »Marketing« se nam vedno znova ponuja v obravnavo. Delno zato, ker povsem nekritično povzema trende na področju marketinga (pisci v glavnem prihajajo iz branže), namesto, da bi področje (ki si obravnave nedvomno zasluži) obravnavali kritično in s primerno distanco, kot se za novinarje spodobi. Ob tem v Večeru povsem pogrešamo drugo plat marketinga – kakšno rubriko posvečeno potrošnikom. Za razliko od marketingerjev, v Večeru zagovorniki pravic potrošnikov le redko dobijo svoj prostor.

V aktualni ponedeljkovi ediciji Večera je eden od citatov s strani »Marketing« postal celo Bob dneva. V tej Večerovi »misli dneva« citirajo magistro Lenjo Faraguno Papp, ki se sicer predstavlja kot nenaravna blondinka, zaljubljena v besede, ki rišejo tisoč slik in fanatik za vse stvari z logotipom (vir: http://www.tajnice-ljubljane.si/katja-faink-in-mag-lenja-faraguna-papp):

»Vtetovirajte se potrošniku najprej v misli, nato v srce in šele na koncu v denarnico.«

Kaj je v omenjenem citatu vredno izpostavitve? Omenjeni citat sugerira, da se moramo potrošniku na silo (mu narediti silo, saj tetovirati nekomu nekaj pomeni trajno pustiti neko sled) vsaditi v misel (še dobro, da smo ravno pred kratkim obdelovali koncept imenovan »Miselno nategovanje« (Mindfucking) sicer sploh ne bi vedeli, o čem govori), s tem, ko omeni srce, verjetno misli na čustva, in na koncu procesa nategovanja potrošnika še v denarnico. Kot nekaj pozitivnega je očitno dojeto, da je na poti do denarja treba človeka najprej intelektualno in čustveno podrediti in ta misel je potem nekritično opevana še kot domislica dneva v časopisu na prvi strani. »Bullshit«, ki ga širi citat, se še poglobi, ko preberemo kratek prispevek, iz katerega je citat vzet. Takole gre:

»Diamantne ideje

S srečanja regijskega sveta poslovnih žensk in podjetnic ŠGZ

Na avgustovskem srečanju regijskega sveta poslovnih žensk in podjetnic Štajerske gospodarske zbornice, ki je bil ustanovljen junija letos, so članice med drugim prisluhnile predavanju Lenje Faraguna Papp, ustanoviteljice blagovne znamke Mesto poslovnih diamantov. Preprosto in navdihujoče je Pappova spregovorila o pomenu blagovne znamke in komuniciranja, ki mora biti v prvi vrsti plod zdrave pameti. Kaj pomeni biti diamantna podjetnica, je ponazorila z besedami: “Bodite človeške v komunikaciji. Dobite pozornost in jo obdržite. Resnično izboljšajte življenje ljudi s tem, kar počnete. “Najslabše je, če ti kdo reče, da je delo opravljeno korektno. To pomeni, da ni presežka, da s svojim delom nismo izboljšali sveta! Marketing je vsak najmanjši kontakt našega podjetja z zunanjim svetom. Zato je treba v vseh komunikacijah sporočati to, kar smo, svoje vrednote, svojo osebnost, je dejala Pappova in pri tem pokazala številne preproste, a “diamantne” primere. “Razmišljajmo drugače in na vsakem koraku presegajmo pričakovanja svojih strank”, poudarja Lenja Faraguna Papp in s svojo strastjo kaže, da tudi sama živi to, kar predava. (mar)

Zmagovalna misel se nahaja v citatu pod sliko:

»Bodite prvo ime, na katero se bodo ljudje spomnili v vaši branži. Vtetovirajte se potrošniku najprej v misli, nato v srce in šele na koncu v denarnico,« pravi Lenja Faraguna Papp. In da bi si udeleženke to zares zapomnile, jim je na koncu razdelila zbirko zabavnih tatujev in jih pomagala nalepiti na kožo.«

Vir: http://www.vecer.com/clanekmar2012091005823845

Diskurz, ki je še najbližji kakšnemu guruju. Kaj za vraga so diamantne ideje? Zdrava pamet v oglaševanju? Prosimo za primer. A je mogoče ugotoviti, kako lahko oglaševanje izboljšuje, rešuje svet? Če kdo pozna kak odgovor na zastavljena vprašanja, če jih seveda sploh ima smisel iskati, se priporočamo…

Advertisements

One comment

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s