»Polepljeni« do skrajnosti

Kaos na področju predpisov, ki urejajo postavitve reklamnih panojev, je viden že prav v vsakem mestu, “rekorderje” pa smo našli v Šentjurju

Dvanajst reklamnih panojev v razmaku le nekaj metrov, le nekaj sto metrov naprej pa še “komplet” štirih reklamnih panojev (sicer druge oglaševalske hiše) se bohoti na kratkem odseku tik pred vpadnico v Šentjur. Da je “gradbeništvo”, kar zadeva gradnjo oglaševalskih objektov, kot strokovno pravijo panojem, na višku, lahko vsak voznik opazi na različnih koncih države. Oglaševalske agencije so v zadnjem letu prav podivjale s postavljanjem panojev – na odseku, kjer ena od njih postavi dva panoja, se hitro pri­družita vsaj še dva panoja druge ogla­ševalske agencije.

Tekmovalnost agencij, ki jih kot poslovne subjekte žene želja po za­služku, človek še razume. Precej teže pa je razumnost iskati pri občinah in državi, ki so z izdajami soglasij botre takšnemu početju. In predvsem pri Direkciji za ceste, ki naj bi jo v prvi vrsti skrbela varnost voznikov na cesti.

Direkcija za ceste nemočna?

Na šentjurski občini, ki smo jo kot “re­korderko” izpostavili, ob tej tematiki niso zaznali kakšnega problema. “Pla­katna mesta ob vpadnici v Šentjur iz smeri Celja so postavljena s soglasjem Direkcije RS za ceste in Občine Šen­tjur.

V občini Šentjur se plakati lahko nameščajo v skladu z občinskim odlo­kom o plakatiranju in oglaševanju,” so hitro zaključili polemiziranje. Precej večjo zaskrbljenost so izrazili na Direkciji RS za ceste. “Želimo pripomni­ti, da se že dlje časa trudimo opozoriti na negativne vplive oglaševanja na varnost v cestnem prometu in izpo­staviti problem ceste in obcestnega prostora, ki se vedno bolj agresivno izkorišča kot medij za oglaševanje,” trdijo in hkrati opozarjajo na svojo nemoč.

Če objekt stoji zunaj varovalnega pasu, direkcija nima nikakršne pri­stojnosti, da bi lahko vplivala na nje­govo postavitev. Kadar pa pano stoji v varovalnem pasu, se morajo spet držati zakonodaje, kar poenostavlje­no pomeni, da če investitor vlogi pre­dloži strokovno-tehnični elaborat (in doda, da je predlog usklajen z odloki pristojne občine), direkcija pač mora izdati soglasje.

Slabe evidence, še slabša pravila

Tragikomika je še v tem, da tudi pa­nojev, za katere se investitorji niso niti toliko potrudili, da bi pridobili soglasje, nihče ne preganja. Tu in tam se najde kakšen jezen posameznik, ki poda prijavo prometnemu inšpektor­ju. “A preden ta najde lastnika in mu omogoči pritožbo v vseh zakonskih rokih, minejo meseci. Navsezadnje investitor pano odnese drugam in na­daljuje prakso,” je ogorčena bralka S. K. Omejeni (čeprav se tudi ti na teren odpravijo zgolj na podlagi prijave) so tudi občinski inšpektorji. “Občinska inšpekcija lahko odredi odstranitev panojev samo z javne površine in po­vršin, ki so v lasti občine,” so nam od­govorili na celjski občini.

Ob navedenem in dejstvu, da gosto­ta postavitve oglaševalskih objektov z zakonom sploh ni določena, je kaos, ki vlada po Sloveniji, razumljiv. Če k temu dodamo, da ni evidenc o tem, koliko soglasij za postavite panojev so občine do julija 2011 (ko je bilo iz­dajanje soglasij še izključno v njihovi pristojnosti) sploh izdale, pa vendar prav v zadnjem času rastejo kot gobe po dežju, sinonim za deželo Butale ni več daleč. Na direkciji sicer poudarjajo, da se zavedajo, “da v območjih ob dr­žavnih cestah ni prostora za tolikšno zasičenost z nepomembnimi informacijami”. Trdijo tudi, da spodbuja­jo zakonodajalca, naj s spremembami zakona omili tako agresivno ogla­ševanje. Po vsem tem ni slučaj, da se tudi zaradi tega nekateri posamezniki sprašujejo, kdo v tej državi ima, poleg oglaševalskih podjetij, tukaj zraven še tako velik “bonus”, da zavoljo varnosti na cestah vse to dopušča.

Rozmari Petek

Objavljeno v Večeru, v torek, 12.2.2013

Vir: http://www.vecer.com/clanekcel2013021205883256

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s