Slovenija kot marketinška akcija

Nedavno smo lahko na TV Sloveniji gledali dokumentarni film »Nekoč je bila dežela pridnih«. V filmu je med izpostavljenimi tudi zanimiva teza, da je ideja Slovenije, kot se je osredinila v zadnjih dvajsetih ali tridesetih letih, pravzaprav zgolj marketinški trik. Kako premišljen in koliko naključen, je pri tem manj pomembno.

Celovečerni dokumentarni film z naslovom »Nekoč je bila dežela pridnih«, je režirala Urša Menart, produciral pa Jani Sever (produkcija Sever & Sever in Vest).

Film dokumentira spremembe Slovenije in njenih prebivalcev, ki so v zadnjem času privedle do povsem drugačnega razumevanja nacionalne identitete od tiste, ki je tako znotraj kot zunaj Slovenije veljala pred dvajsetimi leti.

Avtorja pravita, da sta z vsem tem želela predvsem povedati, kako se je v času počasnega, a vztrajnega propadanja Jugoslavije, Slovenija skušala prikazati kot zelena in miroljubna dežela, kjer je zaželena drugačnost, v njej pa živijo pridni ljudje – vse to se je nazadnje izkazalo za iluzijo.

Poseben poudarek je v dokumentarnem filmu namenjen marketingu, ki se je v tistem času v Sloveniji razvil prvi v Jugoslaviji in je napovedoval tako obrat k tržnemu gospodarstvu kot narodno osamosvajanje.

Film poleg arhivske dokumentacije temelji na pričevanjih intelektualcev oziroma tistih medijskih prominentnežev, ki so bili tako ali drugače vpeti v tedanje dogajanje ali imajo o njem vsaj argumentirano mnenje. Tone Fornezzi – Tof nam na primer pojasni, da so bili po njegovem mnenju slovenski smučarji tisti, ki so Slovence začeli osamosvajati, Aleš Klinar pa nam pove, da je bila skupina Agropop v osnovi parodija na naraščajoče slovensko domoljubje, kar pa so ljudje ponesreči vzeli zares. Dobršen del zgodbe prikazuje tudi uporniško alternativno sceno panka in umetnostnih gibanj, ki je avtorje neredko pripeljala navzkriž z zakonom. O tovrstnih incidentih v filmu največ izvemo predvsem od Igorja Vidmarja, ki je v tistih časih sodeloval z zasedbo Laibach in bil član umetniške skupine NSK (Neue Slowenische Kunst).

Dokumentarec sloni na podrobnih intervjujih s predstavniki marketinga, medijev, popularne kulture, civilnodružbenih gibanj, športa, medijev. O filmu so spregovorili so Marcel Štefančič jr., Borut Mehle, Ervin Hladnik Milharčič, Igor Vidmar, Jani Bavčer, Jernej Repovš, Dušan Mandič, Miša Molk, Zdravko Duša, Aleš Klinar, Tone Fornezzi – Tof, Janez Hočevar – Rifle, Marko Pogačnik, Leon Magdalenc, Vital Verlič, Marko Vičič, Veljko Rus …

Intervjuje dopolnjuje dokumentarno arhivsko gradivo: oglasi, videospoti, plakati, TV-prispevki iz tega obdobja, arhivski posnetki akcij, festivalov in vsakdanjega življenja, v arhivskih posnetkih nastopajo Slavoj Žižek, Laibach, Jelko Kacin in druge znane osebnosti. Pomemben segment filma predstavlja glasba zasedb Laibach, Borgehesia, Tožibabe, Pankrti, Lačni Franz, Videosex, Lublanski psi, Otroci socializma, Agropop, Pepel in kri …

Napovednik:

Povzeto po MMC RTV SLO

Vira: http://www.rtvslo.si/kultura/novice/zelena-dezela-pridnih-je-bila-iluzija/303360 in http://www.rtvslo.si/kultura/film/slovenija-zelena-dezela-pridnih-zgolj-dobro-premisljen-marketinski-trik/311753

Napotila:

http://www.radiostudent.si/kultura/kinobar/neko%C4%8D-je-bila-de%C5%BEela-pridnih-in-neko%C4%8D-je-bila-zgodovina

Pogovor s predsednikom in regionalnim kreativnim direktorjem Studia Marketing, Jernejem Repovšem za Studio City, 1.7.2013 (naprej od 46. minute)

Povezava: http://ava.rtvslo.si/predvajaj/studio-city/ava2.171331884/

Akcija »Slovenija, moja dežela«

Povezava: http://sl.wikipedia.org/wiki/Slovenija,_moja_de%C5%BEela

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s