Oglaševalci pod eno streho

Združitev sta napovedala Omnicom in Publicis, druga in tretja največja lastnika oglaševalskih agencij na svetu

Kaj imajo skupnega Coca-Cola in Pepsi, Microsoft in Google, Toyota in Volkswagen? Res je, med temi dvojicami konkurenčnih podjetij vlada tako ostro rivalstvo, da je že kar pregovorno. Pa vendarle bo oglase za njihove proizvode že kmalu pripravljala ena in ista delniška družba. Francoska oglaševalska skupina Publicis in njena ameriška konkurentka Omnicom sta namreč v nedeljo v Parizu oznanili, da se bosta združili pod imenom Publicis Omnicom. Ker pa mora posel potrditi še okoli 45 različ­nih uradov za konkurenco po celem svetu, bo nova družba zaživela šele ob koncu letošnjega leta ali celo v začet­ku 2014.

“Združitev enakih”

Čeprav je Publicis tretja največja ogla­ševalska mreža na svetu, Omnicom pa druga, naj bi vendarle šlo za “združi­tev enakih”. Tako bodo obstoječi del­ničarji Publicisa prejeli eno polovico delnic novega podjetja, obstoječi del­ničarji Omnicoma pa drugo. Delni­ce bodo hkrati kotirale na borzah v Parizu in v New Yorku, vendar pa bo podjetje registrirano na Nizozem­skem. Uradno zato, ker je to “nevtral­na” država, torej ni niti Francija niti ZDA, kar bi lahko zbujalo vtis, da je ena od sedanjih družb “večvredna”. Neuradno pa je bila Nizozemska iz­brana zato, da bo Publicis Omnicom plačeval manj davkov.

Prvih 30 mesecev bosta združeno podjetje vodila Maurice Levy, sedanji prvi mož Publicisa, in John Wren, ki predseduje Omnicomu. Wren, ki je letos dopolnil enainsedemdeset let, naj bi nato vajeti v celoti prepustil danes šestdesetletnemu Wrenu in se umaknil na mesto predsednika nad­zornega sveta.

Pol leta tihih priprav

Vest o združitvi je bila včeraj veliko presenečenje, saj sta se želeli družbi izogniti napadom špekulantov. Zaradi boljšega nadzora nad tokom informa­cij sta oglaševalski skupini najeli sto­ritve manjših investicijskih bank, ki veljata za bolj diskretne od večjih konkurentov.

Publicisu je svetovala banka Rothschild, Omnicomu pa banka Moelis & Company. Od ideje do objave vesti pa je minilo vsega šest mesecev. “Skoraj sem omenil kot šalo,” je dejal Levy in priznal, da se mu je ideja po­rodila med klepetom z Wrenom na neki zabavi. “Potem pa sva oba premi­slila in ideja se nama ni več zdela tako nora,” je še dodal.

In nova družba bo res gigantska. Ob zaključku trgovanja minuli petek je bila tržna kapitalizacija Omnico­na 16,8 milijarde dolarjev, Publici­soya pa 11,8 milijarde evrov. Skupaj naj bi imeli za 35,1 milijarde dolarjev kapitala (gre za uradno oceno, ki pa vsebuje različne popravke finančnih dejavnikov, tako da je ta cifra višja od seštevkov obeh tržnih vrednosti minuli petek). To pomeni, da bo zdru­žena oglaševalska skupina s prvega mesta po velikosti izrinila londonsko družbo WPP (s tržno kapitalizacijo 24 milijard dolarjev).

Sindikat se boji odpuščanj

Podjetje Publicis Omnicon bo zapo­slovalo 130.000 oglaševalcev po vsem svetu. Nekaj sto jih bo delalo v pove­zanih agencijah v Sloveniji (natančne­ga podatka zaradi poletnih dopustov ter predpoletnih kadrovskih in orga­nizacijskih sprememb včeraj ni bilo mogoče ugotoviti). Francoski sindi­kat CGT je francosko vlado pozval, naj posel prepreči. “Za to mega operacijo, kakorkoli zapeljiva se že zdi, se pred­vsem skriva mega finančna operacija, ki bo zaposlenim prinesla predvsem odpuščanja.”

Kako združitev vpliva na Slovenijo?

V Sloveniji deluje več agencij, ki so povezane z nastajajočo Publi­cis Omnicom. Kako bo združitev vplivala nanje? “Gre za izjemno pomembno novico, saj gre za združitev dveh enakopravnih partnerjev,” je povedala Špela Le­vičnik Oblak, direktorica družbe Luna TBWA (v 65-odstotni lasti holdinga TBWA, ki ga nadzoruje Omnicom) in regijska direktorica. “Kakršnekoli napovedi so še preu­ranjene, vsekakor pa bo to korist za vse vpletene in njihove naročnike.” Oglaševalska agencija Formitas je sicer v 100-odstotnem domačem lastništvu, a je od leta 1997 del mreže BBDO Worldwide (tudi del Omnicoma).

“Združitev vidimo kot pozi­tivno, saj bo Publicis Omnicom Group, globalno gledano, vodil­no oglaševalsko, marketinško, komunikacijsko in digitalno pod­jetje, ki,bo sposobno ne samo sle­diti hitrim spremembam našega posla, ampak tudi dobro izkoristi­ti priložnosti, ki jih te spremembe prinašajo,” ocenjuje Formitasova direktorica Ana Ivandič. Strinja se tudi Saša Leben, direktorica Publi­cis Groupe Slovenije: “Napovedana združitev na globalnem nivoju je v fazi dokončnih dogovorov in bo potrebno še nekaj časa za dokonča­nje postopka. Na lokalnem nivoju tako agencije poslujemo enako kot do sedaj, torej se v tem trenutku na slovenskem trgu še nič ne spremi­nja.”

Jure Stojan

Objavljeno v Večeru, v torek, 30.7.2013

Vir: http://www.vecer.com/clanekgos2013073005941127

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s