Reklame

Iz Večerove TV kritike

Že dolgo časa, vse odkar mi ogled poročil, TV-nadaljevank in filmov na komercialnih TV-postajah prekinjajo reklamni bloki, me zani­ma, koliko gledalcev v trenutku, ko se začnejo reklame, pritisne gumb za drug kanal. Morda so bile kdaj takšne meritve opravljene, a jih sama še nisem zasledila. Morda jih TV-postaje skrivajo, kaj vem. Ker težko je verjeti, da bi vsi tisti gledalci, ki sicer budno spremljajo, kaj se na TV-ekranu dogaja, enako budno spremljali tudi reklame bloke. Sploh če so reklame tako “genialne” kot tiste za ženske vložke, probio­tični jogurt ali pralno sredstvo, ki ga nekdo ob predstavi v gledališču potegne iz ročne torbice … No, zgoraj našteto dokazuje, da sem tudi sama podlegla reklamam, ki mi gredo sicer tako zelo na živce. Cilj reklame pa je seveda prav to — da izdelek ostane v spominu. Pa če je rekla­ma še tako neoriginalna, na trenutke do ciljne publike celo ponižujoča, velikokrat zavajajoča … Sama se sicer za nakup ne odločam na podlagi reklam, ki jih vidim po TV, ne zanikam pa, da v trgovini določenega izdelka ne prepoznam. A ga prav zaradi zoprne reklame ne kupim. Jasno mi je, da komercialne TV-postaje živijo od ogla­sov oziroma reklam. In kot pribito drži, da nam bodo te še naprej prekinjale oddaje. Kot tudi, da bo določen odstotek ljudi reklamne bloke celo gledal. Eni zato, da ne zamudijo prve scene po reklamnem bloku, drugi iz radovednosti, tretji, kamor prištevam tudi sebe, iz zanimanja, s kakšnimi reklamami me bodo skušali prepri­čati, da ta in ta izdelek res potrebujem in mi brez njega živeti ni … In to, na kak način mi kaj predočajo, me v veliki večini primerov skrbi. Zreducirajo me na potrošnika, ki se ne ukvarja z drugim kot z mislijo na napet trebuh, potem je tu še vloga idealne mame in popolne žene, za to je tu še poseben sklop reklam, kako bo osta­la idealna tudi v “tistih” dneh … No, zdaj smo za neko pralno sredstvo naredili korak naprej, saj po novem pere tudi oče — ves srečen je, ker je mularija umazana … Žalostno pravzaprav, da se takole na prvo žogo ne spomnim niti ene same res dobre, originalne reklame. In krog je sklenjen — treba po pogledati kak reklamni blok od začetka do konca, da izluščimo kaj dobrega. Škoda, da ni ravno obratno.

Zora Štok

Objavljeno v Večerovi prilogi TV Večer, v petek,  9.8.2013

Leave a Reply

