Prebrisani trgovci ciljajo na upokojence

Telefonski klic s povabilom v gostilno, tam pa prijazna predstavitev pregrešno dragega izdelka, ki lajša zdravstvene tegobe

V podjetju SPA DOMA iz Maribora svoje stranke pridobivajo tako, da jih kličejo po telefonu. Potencialna stranka po telefonu dobi vabilo v določeno gostilno z obljubo, da ji bodo tam plačali pijačo in ji podarili deset tigrovih protibolečinskih obližev. Ob dogovorjeni uri in dnevu se povabljenci srečajo v gostilni, tam pa jih čaka prodajna skupina podjetja s paleto izdelkov, ki vsi po vrsti lajšajo zdravstvene tegobe ali krepijo zdravje. Sledi predstavitev, preizkušanje in na koncu individualni pogovor ter sklepanje pogodb s tisti­mi, ki se odločijo za nakup izdelkov. Vse to ob srkanju pijače, ki jo plača firma.

Med tistimi, ki so sklenili pogodbo, je bila tudi soproga našega ogorčene­ga bralca iz Radelj ob Dravi. Odločila se je za nakup masažne blazine z rde­čima infra lučkama za 309 evrov. Pla­čala je 40 evrov are in se dogovorila za dostavo. Njen mož je medtem v spletni iskalnik vtipkal geslo “massagekissen shiatsu infra”, kakor je pisalo tudi na škatlah izdelka. Dobil je presenetlji­ve zadetke – povsem enako blazino je našel za skoraj petkrat nižjo ceno. “To je navadno oderuštvo. Poklical sem podjetje, kako si drznejo tako odira­ti upokojence in invalide, ko pa je na internetu toliko ceneje. Dejali so mi: ‘Gospod, vsi upokojenci pa nimajo in­terneta,’ je povedal naš bralec, ki ne želi biti imenovan. Poklicali smo v podjetje SPA DOMA in prosili, če se lahko udeležimo predstavitve. Zasebno, ne v imenu Večera. V slušalki je bilo sicer zaznati malo preseneče­nja, ker običajno oni kličejo potenci­alne stranke in ne stranke njih, a so privolili.

Ob prvem stiku s preostalimi “srečnimi dobitniki” protibolečin­skih obližev in pijače so bile besede ogorčenega bralca, da se predstavi­tve udeležujejo skoraj izključno sta­rejši ljudje, potrjene. Zelo prijazna in lepo urejena gospa je ob asistenci še ene gospe najprej podrobno predsta­vila vse širi izdelke – masažno blazino, filter za vodo, nekakšno grelno odejo in vzmetnico. Vsi izdelki so bili pred­stavljeni kot zelo posebni in izjemno blagodejni za zdravje. Po predstavi­tvi je sledilo preizkušanje, damama pa se je pridružil še tretji iz prodaj­ne skupine – gospod Franci, ki nam je predstavil prodajne pogoje. Pred nami se je znašel velik nepopisan list, nanj pa je Franci z velikimi ciframi pisal zneske in govoril: “Masažna blazina stane 379 evrov. Toda mi vam danes damo dvajset evrov popusta.” Potem je znesek delil s 24 in s ponosom raz­kril: “Evo, za vas masažna blazina za samo 16 evrov na mesec.” Želeli smo ceno za gotovino. “Ni problema, goto­vinska cena je 299 evrov,” je povedal in takoj nadaljeval, da lahko vzame­mo tudi posebno ogrevalno odejo za 499 evrov in v tem primeru lahko ma­sažno blazino dobimo zastonj in tako dalje. Cenam nismo ugovarjali, smo pa podvomili, ali je prodaja po tako viso­kih cenah populaciji, ki je v povprečju slabo informirana o konkurenci, sploh legalna. Glavna tržna inšpektorica An­drejka Grlić nam je sporočila, da je zoper SPA DOMA oziroma prej zoper samostojnega podjetnika Dejana Keuca tržni inšpektorat v času od leta 2009 prejel devet prijav potrošnikov. Največkrat zaradi nevračila vplačane are ob odstopu pogodbe, sledijo upo­raba nepoštenih pogodbenih pogojev in neizdaje računov za prodajo krem na predstavitvah. Tržni inšpektorat je ugotovil tri kršitve zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi po­slovnimi praksami in zakona o var­stvu potrošnikov.

Podjetju SPA DOMA z izjemo treh ugotovljenih primerov torej ni mogoče očitati nelegalnega poslova­nja. Kaj pa moralni vidik? Direktorju Dejanu Keucu se prodaja izdelkov po nekajkrat višji ceni, kot si jo lahko za­gotovimo z nekaj kliki, ne zdi sporna.

Pojasnil je, da je pri njih vračunan tudi strošek marketinga in predstavitve. Glede ogorčenega bralca, ki je kasneje enako blazino za nekajkrat nižjo ceno kupil na spletu, je Keuc povedal: “Če mi ne bi vložili denarja v predstavi­tev izdelka, ta kupec izdelka na spletu ne bi naročil. Torej je spletni prodajalec prodal izdelek na naš račun.” Kot njihovo prednost je izpostavil še bistveno lažje uveljavljenje morebitnih garancijskih zahtevkov in dejstvo, da je pred nakupom mogoče izdelek tudi preizkusiti. Poleg tega si lahko stranke po sklenitvi pogodbe premislijo in podjetje jim aro brez težav vrne. Dej­stva, da se njihovih predstavitev udeležijo predvsem upokojenci, Keuc ne zanika. “Mi kličemo po telefonskem imeniku vse po vrsti. Res pa je, da se dopoldne, ko kličemo, oglasijo večinoma le upokojenci. Tudi predstavitve so v dopoldanskem času, zato se jih upo­kojenci lažje udeležijo. Sicer pa bi bili veseli tudi mlajših, ne nazadnje imajo ti v povprečju večjo kupno moč,” odgovarja Keuc. V podjetju SPA DOMA je zaposlenih nekaj manj kot 20 ljudi, od leta 2010 do danes je od zavoda za za­poslovanje prejelo tudi dobrih 21 tisoč evrov v okviru sredstev aktivne poli­tike zaposlovanja. Lani je imelo skoraj 400 tisoč evrov čistih prihodkov od prodaje.

Odstop od pogodbe v 14 dneh

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so nam povedali, da gre najverjetneje za primer sklenitve pogodbe zunaj poslovnega prostora podjetja, ki velja za posebno vrsto pogodbe in mora biti zato potrošnik posebej zaščiten. “Ker obstaja možnost, da so potrošniki ob sklenitvi takšne pogodbe izpostavljeni določenim pritiskom, jim zakon daje možnost, da v 14 dneh podjetju pisno sporočijo, da odstopajo od pogodbe, ne da bi jim bilo pri tem treba navesti razlog za svojo odločitev,” so pojasnili pri ZPS. Tudi oderuštva, ki ne bi bilo le­galno, kot kaže, podjetju ne gre očitati. Pri ZPS so povedali, da podjetja prosto oblikujejo cene izdelkov, edina varovalka za slabo informiranega potrošnika pa je zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami. Ali gre v primeru podjetja SPA DOMA za nepošteno poslovno prakso, lahko presodi le tržni inšpektorat.

Jurij Berložnik

Objavljeno v Večeru, v četrtek, 19.9.2013

Vir: http://www.vecer.com/clanekslo2013091905957163

One comment

  1. Pingback: Prevare zavedenih potrošnikov | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s