Starejši res srečnejši?

Pod naslovom “Starejši res srečnejši?”, so v Večeru na pobudo bralca, pisali o novem primeru zavajajočega oglaševanja upokojencem:

Na to, da so oglasi v brošurah za starejše lahko zavajajoči, nas je opozoril pozorni bralec, ki je primerjal, v katero banko bi bilo za upokojenca najugodneje naložiti 50 tisoč evrov

Potem ko se je avgusta lani Miroslav Troha iz Domžal upokojil, je v svoj poštni nabiralnik prejel brošuro Starejši – srečnejši, ki je dostopna tudi na spletnem portalu http://www.varnastarost.si. V brošuri je zbrana kopica informacij, ključnih organizacij in priporočil za pot do varne starosti. Med temi koristnimi napotki je Troha zasledil tudi oglas za rusko Sberbank in ob njem prispevek o prednostih upokojenskega varčevalnega transakcijskega računa, ki ga v tej banki ponujajo. “Račun vam omogoča bistveno višjo obrestno mero glede na druge klasič­ne vrste računov,” je bilo med drugim zapisano v članku.

Troha, ki je prav v tem času pri­merjal ugodnosti pri različnih bankah in imel izračune (te je poslal tudi v naše uredništvo), kako bi se mu obre­stovalo 50 tisoč evrov, je hitro ugo­tovil, da ruska banka sploh ni tako ugodna, vsaj ne v primerjavi z NLB in Delavsko hranilnico. Na to je že pred meseci opozoril tudi Petra Arčona, ustanovitelja projekta Varna starost. “Prepričan sem, da mnogi upokojen­ci, ki so to prebrali, niso preverjali na­vedenih podatkov v članku in oglasu tako kot jaz, ki sem se seveda na koncu lahko odločil za najbolj ugodnega po­nudnika. Razlike so namreč ogromne. Kadar gre za napotke starejšim, priča­kujem še več odgovornosti od snoval­cev takšnih in podobnih brošur,” pravi Troha.

Peter Arčon pojasnjuje, da uredni­štvo brošure, ki je izšla maja lani, “ni nikoli izvajalo primerjave izračunov niti se ni opredeljevalo glede ugodno­sti ali neugodnosti različnih ban­čnih produktov. Prav tako se nikjer ne opredeljujemo, da je katera banka boljša od druge.” Kar pa bi bralec lahko pričakoval, že zato, ker v uvodu, kjer je Peter Arčon predstavljen kot eden izmed avtorjev, piše: “Peter Arčon, komunikacijski strateg in svetovalec, ustanovitelj in motor projekta Varna starost ter direktor Inštituta Proacti­vita. Podrobno spremlja aktivnosti in analizira razmere na trgu storitev, na­menjenih starejši generaciji.” Tudi mi smo pogledali na 37. stran v brošuri, kjer je torej očitno oglasno sporočilo, kot pojasnjuje Arčon, a to ni razvidno in posebej označeno.

Troha se tudi sprašuje, kako so iz­dajatelji dobili njegov naslov, da se je brošura znašla v njegovem nabi­ralniku tik pred njegovo upokojitvi­jo, in zakaj se v tej isti komercialni brošuri oglašuje tudi Zveza društev upokojencev Slovenije (Zdus), ki je nevladna, nepridobitna in samopo­močna organizacija upokojencev s statusom humanitarne organizacije, ki ji upokojenci tudi plačujejo člana­rino. Pri projektu Varna starost sode­luje tudi dr. Urban Boljka, zaposlen v svetovalnici za izboljšanje bivanja starejših pri Zdusu. Ukvarja se s po­dročji socialne pravičnosti ter sta­novanjske in socialne politike. “K sodelovanju nas je povabil lastnik spletne strani Varna starost in nam ponudil brezplačno promocijo Zdusa v knjižici. V zameno za to so naši pro­stovoljci raznašali brošuro med sta­rejše. Ker nimamo denarja za lastno promocijo in ker smo veseli, če lahko pomagamo pri distribuciji informa­cij, pomembnih za starejše, teh pa je v knjižici kar veliko, smo pristali.

O tem, da bo v njej tudi reklama za Sberbanko, sploh nismo vedeli, ker te banke ne poznamo. Očitno je Sber­banka pomagala financirati knjižico, sicer pa menim, da so starejši ljudje dovolj modri, da se sami odločajo, kje bodo hranili svoje prihranke,” poja­snjuje Mateja Kožuh Novak, predse­dnica Zdusa.

Tanja Milakovič

Objavljeno v Večeru, v torek, 14.1.2014

Vir: http://www.vecer.com/clanekv_z2014011405992492

Brošura: http://www.varnastarost.si/starejsi-srecnejsi/

One comment

  1. Pingback: Prevare zavedenih potrošnikov | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s