Rdeča preproga

»Če so birme pri nas festi­val pastelnih barv in laka za lase, potem podelitev oskarjev ni daleč od tega. Razen, da se rdeča prepro­ga vije do dvorane in ne do oltarja. Fenomen rdeče preproge so mediji “iznašli” prav na podelitvi oskar­jev. Ameriške filmske zvezde so že od nekdaj pomemben izvozni artikel ameriške kulture, njihova pojavnost pa je s splošno tabloidi­zacijo medijev začela poganjati ne le ameriško, ampak globalno in­dustrijo videza (modno industrijo, kozmetično industrijo, industrijo plastične kirurgije, industrijo skrbi za telo itd.). Tako se vsako, sicer zelo načrtno zastavljeno novinarsko vprašanje “Videti ste čudoviti. Čigavo obleko pa nosite?” spreme­ni v globalno promocijo videza. In ker ljudi pojavljanje zvezd enako, če ne celo bolj zanima kot njiho­vo nastopanje, je rdeča preproga v zadnjih letih postala ključna priti­klina, ki večurno podelitev nagrad ohranja pri življenju. Ta precej dol­gočasen format namreč ni pisan na kožo modernemu odjemanju tele­vizijske vsebine, ki mora biti hitro, zabavno, vznemirljivo in prilago­jeno sočasni uporabi na družbenih medijih. Ti namreč vizualni ma­terial centrifugirajo raje in hitreje od dolgoveznih razmišljanj. Zato ni čudno, da je najbolj izstopajoča vsebina letošnje podelitve oskar­jev fotografija voditeljice Ellen De­Generes, ki je pred kamero svojega mobitela na hitro na vabila najve­čje filmske zvezdnike iz prve vrste in posnela tako imenovan “selfie”. To je že v nekaj urah postala naj­bolj deljena vsebina v zgodovini družbenih omrežij, ki jo je delilo že skoraj 3 milijone ljudi, na dese­tine več pa jo je videlo. Zavedati se moramo, da živimo v svetu, kjer ena najdražjih in vizualno najbolj precizno načrtovanih televizijskih vsebin zaslovi po tehnično in kom­pozicijsko slabi fotografiji z mobi­telom. A tehnologija pač vedno potrebuje iskrenost in (znane) obraze. Tako kot je bil John F. Ken­nedy zaradi svoje fotogeničnosti in navdihujoče iskrenosti pomemben za globalni razmah televizije in kot je bil globalni razmah televizije po­memben za dominacijo ameriške politične ideje, tako z roko v roki hodijo Hollywood in oskarji. In po novem še Silicijeva dolina.«

Aljoša Bagola, kreativni direktor Pri­stopa, v komentarju letošnje podelitve Oskarjev v Večeru

Vir: http://www.vecer.com/clanekkul2014030406007859

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s