»Dol z objektivizacijo ženskega telesa!«

V osmomarčevski oddaji radia Študenti »Sektor Ž«, so med drugim obširno obravnavali razsodbo Slovenske oglaševalske zbornice, ki je zavrnila več pritožb na sporne seksistične plakate in sicer oglas »Glej na cesto!« družbe zavarovalnica Maribor, obcestni in televizijski oglas »Kliči T2 za T4!« družbe T – 2, »MINGL.Totalno neomejen.« oglaševalca družbe Tušmobil.

Posnetek oddaje je dosegljiv na: http://radiostudent.si/sites/default/files/posnetki/2014-03-08-sektor-%C5%BE-rde%C4%8De-so-rde%C4%8De-so-rde%C4%8De-so-rde%C4%8De.mp3

Prispevek, ki ga lahko poslušate od 48 minute naprej, je pripravila Klara Otorepec.

Oglaševalske akcije, na katere se prispevek nanaša:

glej na cestoSlika0409

Oglas »Glej na cesto!« družbe zavarovalnica Maribor

KliciT-2-za-TOP4_header_sajt

»Kliči T2 za T4!« družbe T – 2

»MINGL.Totalno neomejen.« oglaševalca družbe Tušmobil

Pritožbe skupaj z razsodbami lahko v celoti preberete na strani razsodišča SOZ, tukaj navajamo samo besedilo pritožb:

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Keleia studia in pritožbo, ki so jo podpisale štiri potrošnice. Pritožbi se nanašata na oglaševalsko akcijo »MINGL.Totalno neomejen.« oglaševalca družbe Tušmobil, ki je potekala v slovenskih medijih (city-light, spletno oglaševanje, tiskani oglasi) v obdobju oktober / november 2013. Pritožniki ocenjujejo, da predmetno oglaševanje krši določila 2. in 18. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelji so pritožbi utemeljili, kot sledi.

– Neskladnost z določili 2. člena SOK o Oglaševanje, ki je predmet pritožbe seksualno objektificira žensko, saj namiguje na seksualno dostopnost, ki jo prikazuje kot ključno in edino lastnost ženske. Torej žensko nedvoumno in enoznačno obravnava kot seksualni objekt, zato ni v skladu z določili 2.3. člena SOK, ki med drugim določa, da oglaševanje ne sme prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način.

– Oglas prav tako ni v skladu z določili 2.4. člena SOK. Z upodobitvijo najstnice v spolno izzivalni pozi neupravičeno uporablja spolna namigovanja, ki niso v povezavi z izdelkom. Seksualizirana podoba ženske je namenjena predvsem zbujanju (moške) pozornosti.

– Pritožniki tudi menijo, da bi oglaševanje lahko bilo zasnovano brez tovrstnega spornega namigovanja na spolnost, seksualizacije ter objektifikacije ženske in še vedno doseglo svoj namen, npr. najstnica v ohlapnih kavbojkah in supergah bi v isti pozi delovala uporniško in sporočala bodi sam svoj oz. »totalno neomejen«.

– Neskladnost z določili 18. člena SOK o Sporno oglaševanje ne spoštuje 18.2. člena SOK, ki med drugim določa, da mora oglaševanje, ki neposredno ali posredno nagovarja otroke, upoštevati posebnosti otrok. Storitev MINGL 12 in MINGL 17 je namenjena otrokom in mladim od 12. do 31. leta, na oglasu je tudi izrecno napisano »paket za mlade«. Oglaševanje, ki vsebuje ponižujočo in seksualizirano podobo ženske, otrokom pa sporoča, da je dostop do ženskega telesa neomejen, ne upošteva, kako otroci zaznavajo in se odzivajo na oglaševanje.

Vlagatelji pritožb zato Oglaševalskemu razsodišču predlagajo, da oglaševalca pozove k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglaševanja, ki je predmet pritožbe.

Vir: http://soz.si/oglasevalsko_razsodisce/arhiv_razsodb/218/

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo, ki so jo podpisale štiri potrošnice, glede oglaševalske akcije »Kliči T2 za T4!« družbe T – 2. Oglaševanje so zasnovali v agenciji Arih in je potekala v slovenskih medijih (zunanje oglaševanje, TV oglasi: »kliči T2 za TE4« in »Kliči T2 za TOP4«, tiskani oglasi, spletno oglaševanje) v obdobju september 2011 ter september / oktober 2013. Pritožnice ocenjujejo, da predmetno oglaševanje krši določila 2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagateljice so pritožbo utemeljile, kot sledi.

– Oglaševanje, ki je predmet pritožbe ni v skladu z določili 2.3. in 2.4. člena SOK.

– Oglaševanje je sporno zaradi seksualne objektifikacije ženske. Namiguje na seksualno dostopnost, ki jo prikazuje kot ključno in edino lastnost oziroma značilnost ženske, torej žensko nedvoumno in enoznačno obravnava kot seksualni objekt.

– Podoba seksualno objektificirane ženske nima nikakršne povezave z oglaševano storitvijo, saj je seksualizirana podoba žensk / e namenjena predvsem zbujanju (moške) pozornosti.

– Oglaševanje, ki žensko reducira na dimenzijo seksualnega objekta, žensko postavlja v ponižujoč in zato podrejen položaj, s tem pa nasprotuje samoumevni enakosti med spoloma.

– Oglas »Kliči T2 zaTE4« je, poleg navedenega, sporen tudi zato, ker ženske žali zaradi enačenja ženske z blagom, ki ga je mogoče (ugodno) kupiti, saj oglaševano storitev (T2/T4) personificira v seksualiziranih podobah štirih žensk (»te štiri«).

Vir: http://soz.si/oglasevalsko_razsodisce/arhiv_razsodb/219/

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo, ki so jo podpisale štiri potrošnice, glede oglaševalske akcije »Glej na cesto!« družbe zavarovalnica Maribor, s katero oglašujejo ponudbo avtomobilskih zavarovanj. Oglaševanje so zasnovali v agenciji Infiniti MRM in je potekala v slovenskih medijih (vsaj zunanje in spletno oglaševanje) v obdobju maj / junij 2011, nekateri elementi akcije pa se še vedno uporabljajo. Pritožnice ocenjujejo, da predmetno oglaševanje krši določila 2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagateljice so pritožbo utemeljile, kot sledi.

– Oglaševanje, ki je predmet pritožbe ni v skladu z določili 2.3. in 2.4. člena SOK.

– Oglaševanje je sporno zaradi seksualne objektifikacije ženske. Namiguje na seksualno dostopnost, ki jo prikazuje kot ključno in edino lastnost oziroma značilnost ženske, torej žensko nedvoumno in enoznačno obravnava kot seksualni objekt.

– Podoba seksualno objektificirane ženske nima nikakršne povezave z oglaševano storitvijo, saj je seksualizirana podoba žensk / e namenjena predvsem zbujanju (moške) pozornosti.

– Oglaševanje, ki žensko reducira na dimenzijo seksualnega objekta, žensko postavlja v ponižujoč in zato podrejen položaj, s tem pa nasprotuje samoumevni enakosti med spoloma.

Vir: http://soz.si/oglasevalsko_razsodisce/arhiv_razsodb/220/

Vir prispevka: http://radiostudent.si/dru%C5%BEba/sektor-%C5%BE/rde%C4%8De-so-rde%C4%8De-so-rde%C4%8De-so-rde%C4%8De

One comment

  1. Pingback: Nevarni načini kako oglasi vidijo ženske | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s