Plačati zgolj naročeno

Zveza potrošnikov operaterje mobilnih storitev poziva k blokadi SMS-klubov, ki potrošnikom pogosto nevede povzročajo nepotrebne stroške

“Nekoč je za en mesec zadostovala kartica za pet evrov, zdaj se sprazni v enem tednu,” potoži upokojenka Marija, ki uporablja mobilni telefon le redko, zato ima predplačniško kartico. Vendar zadnje čase ugotavlja, da se ta nenehno prazni. Težavo je zaupala vnuku, ta pa je opazil, da babica prejema številna SMS-sporočila z nasveti in reklamami nekega podjetja, čeprav te vrste sporočanja gospa niti ne zna uporabljati. Ne spomni se, da bi jim kdaj zaupala svojo številko, vendar je kupovala pri njih in očitno je nevede dovolila včlanitev v tako imenovan SMS-klub, ki ji zdaj trga denar s kartice in povzroča slabo voljo. Gospa je daleč od tega, da bi bila osamljen primer.

Mobilni telefoni so postali vsako­dnevni pripomoček tudi za starejše in otroke, pri Zvezi potrošnikov Sloveni­je (ZPS) pa ugotavljajo, da gredo prav te skupine pogosteje na limanice ope­raterjev in drugih, ki služijo prek mo­bilnih storitev. “Zadeve glede pravic uporabnikov mobilne telefonije ne gredo v smer, kot smo si zamislili,” pri­znava Boštjan Okorn iz ZPS. Težave, ki jih na tem področju najbolj zaznavajo, so poleg agresivnega oglaševanja tudi vse bolj zapletena in nepregledna po­nudba, ki zmede potrošnike, pa tudi dodatni stroški uporabe, ki jih ljudje pogosto ne zaznajo dovolj hitro.

Velik trn v peti za ZPS pa so tudi že omenjeni SMS-klubi. Številna pod­jetja najdejo vedno nove načine – od križank do “brezplačnih” melodij in različnih nagradnih iger, s katerimi ljudi prepričajo, da jim povedo svojo mobilno številko, nato pa jih včlanijo v SMS-klub in jim zaračunavajo sporo­čila. Vse pogosteje se za tem skrivajo podjetja s sedeži v tujini, zato jih slo­venske institucije ne morejo nadzira­ti ali celo kaznovati, pove Okorn. ZPS opaža tukaj veliko zavajanja in “drob­nega tiska”, zato želijo zadevo urediti sistematično.

Operaterjem so včeraj posla­li pobudo z dvema rešitvama, ki ju vidijo kot zelo preprosti. Predlagajo, da operaterji vzpostavijo nadzorovan sistem glede včlanjevanja v SMS-klube, preko katerega bi uporabniki od ope­raterjev dobili dodatno sporočilo, da jih želi nekdo vključiti v SMS-klub ali pa da omogočijo avtomatsko blokado za vse uporabnike in tako onemogo­čijo vključevanje, razen če kdo to iz­recno želi.

Blokado sicer lahko vsak uporab­nik že zdaj naroči, kar uredi pri svojem operaterju, opozori Okorn, ki sicer špekulira, da operaterji nad njihovo idejo ne bodo navdušeni, saj imajo tudi oni dobiček od SMS-klubov. Ope­raterji jim sicer zagotavljajo, da je to­vrstnih SMS-klubov čedalje manj, zato v ZPS menijo, da je blokada še toliko laže uresničljiva. Optimistični so tudi zaradi nedavno izrečene sodbe uprav­nega sodišča, ki je enemu izmed nji­hovih članov prisodilo, da podlaga za zaračunavanje plačljivih SMS-sporočil ne more biti samo pogodba med ope­raterjem in ponudnikom, ampak da mora biti ta podlaga tudi v naročniški pogodbi med operaterjem in naročni­kom oziroma v splošnih pogojih.

Jana Juvan

Objavljeno v Večeru, v soboto, 15.3.2014

Vir: http://www.vecer.com/clanekslo2014031506011386

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s