Javnost proti podhranjenim modelom

Shannon Bradley-Colleary, blogerka, ki piše o tematiki telesne podobe, je začela zbirati podpise za spletno peticijo, s katero želi prepričati direktorico modne hiše Yves Saint Laurent Francesco Bellettini, naj neha v modnih kampanjah uporabljati “podhranjene” modele.

Peticijo je do zdaj podpisalo že 45.411 ljudi, potrebnih pa jih je 50.000.

48-letna Bradley-Collearyjeva je bila ogorčena, ko je v marčevski številki revije Vanity Fair naletela na oglasno kampanjo YSL-ja s fotografijami “kar se zdi podhranjene manekenke”.

“Mislim, da smo se vsi že navadili na ženske s telesi, ki niso nič več kot živi obešalniki za obleke. A celo z mojo strpnostjo do ultrasuhih manekenk so se mi te podobe zdele še posebej krute,” je zapisala v svojem blogu The Woman Formally Known As Beautiful (Ženska, nekoč znana kot lepa).

Priljubljena blogerka meni, da se krutost podob nanaša tako na to manekenko, ki se je morda podvrgla samokaznovanju, da je prišla do upodobljenega videza, kot tudi na dekleta, izpostavljena temu lepotnemu idealu. “Za niti eno žensko ali dekle nočem, da bi še trpela škodo sporočila, ki ga ta podoba daje. In zdi se, da je to sporočilo, da sta lepotni standard krhkost in skrajna vitkost,” piše.

Proti nezdravi praksi

Bradley-Collearyjeva poudarja, da peticija ni mišljena kot žaljiva za izpostavljeno manekenko in da so njene kritike uperjene v “prakso, ki goji nezdrave delovne razmere”. Ob tem sicer priznava, da ne ve, ali je dekle v oglasih morda naravno vitka, a izpostavlja, da imata tak telesni tip v ZDA le dva odstotka ljudi. Preostalih 98 odstotkov bi si moralo odrekati hrano, da bi dosegli tako postavo.

Bradley-Collearyjeva še piše, da jo je to, da je mama dveh mladih hčerk dodatno motiviralo pri njenem boju proti “vojni proti ženskam, ki jo bije oglasna industrija”. Ameriška blogerka je v preteklosti odkrito pisala o lastnih težavah s telesno dismorfijo in opozarja, da lahko tovrstne podobe v najhujšem primeru vodijo do resnih motenj prehranjevanja in tudi v smrt.
Če bo peticija zbrala 50.000 podpisov, kar, kot kaže, jih bo, namerava Bradley-Collearyjeva sprožiti gibanje, ki bi oglaševalce spodbujalo k najemanju zdravih modelov, in upa, da bo sprožila potrebne spremembe, “eno oglasno kampanjo po eno”.

K. S.

Vir: http://www.rtvslo.si/zabava/moda/javnost-proti-podhranjenim-modelom/334265

Napotila:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2599848/Stop-using-malnourished-models-45-000-people-sign-bloggers-petition-against-CEO-YSL-brands-latest-uber-ad-campaign.html

http://thewomanformerlyknownasbeautiful.com/2014/02/petitioning-ceo-yves-saint-laurent-francesca-bellettini-stop-using-anorexic-models.html

https://www.change.org/en-GB/petitions/ysl-do-not-use-images-of-seemingly-malnourished-models-in-your-ads-anymore

One comment

  1. Pingback: Nevarni načini kako oglasi vidijo ženske | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s