10 stvari, ki jih je film »Idiocracy« napovedal in so se na žalost že uresničile

Večina nas je že videla ali pa vsaj slišala za film »Idiocracy« (Idioti prihodnosti) (2006), ki se vrti okoli dveh navadnih ljudi, ki ju zamrznejo in se nato zbudita 500 let v prihodnosti. Ugotovita, da smo ljudje, namesto da bi se kot družba razvili, postali še bolj neumni. Seveda si radi mislimo, da se to ne bi zgodilo niti čez milijon let, kaj šele čez 500 let. Načeloma se to res zdi zelo malo verjetno, vendar je nekaj v filmu predstavljenih idej o tem, kje lahko končamo, že na dobri poti, da postanejo realnost. Sledi deset izstopajočih primerov propadanja človeštva.

Zakonita podjetja, ki krošnjarijo z obscenostmi

Film prikazuje, kako velike korporacije, kot so Starbucks, H&R Block in celo Google, če smo dovolj pozorni, ponujajo poleg svojih rednih storitev tudi storitve za odrasle. Seveda je bil v resničnem življenju Google vedno proti pornografiji, goloti in celo proti grdemu govorjenju, ampak s pojavom njihovega novega izdelka, očal »Google Glass«, to le s težavo preprečujejo. Očala so v osnovi mobilni telefon, ki se ga nosi na obrazu in kljub kljubovanju izdelovalcev, da se njihov izdelek uporablja za snemanje pornografije, so pozabili, da skorajda ni omejitev, ki bi uporabnikom preprečevale snemanje lastnih pornografskih posnetkov. Več o tem na Google porn.

POVSOD oglasi

To smo sicer lahko povsod dokaj zlahka opazili že v času, ko je film prišel v javnost, vendar se je stanje od takrat samo še poslabšalo. Praktično ne moremo nikamor, da ne bi bili z vseh strani bombardirani z reklamami. Z napredkom tehnologije se bo stanje le še slabšalo. Razmislite kdaj ste si nazadnje ogledali posnetek na portalu YouTube, na splošno »surfali« po internetu, ali pa gledali televizijo dlje kot pet minut, ne da bi se vam brezobzirno vsiljevalo kak izdelek? Celo aplikacije na telefonih so polne oglasov, še posebej, če ne plačamo za to, da so brez oglasov.

Preklinjanje v oglaševanju

V filmu »Idiocracy« je kar nekaj primerov oglasov in celo imen podjetij, ki uporabljajo kletvice za pritegovanje pozornosti strank (izstopa »ButtFuckers« oz. »ritni fukači«). Slogan Carla Jr.-ja v filmu se glasi »Fuck You! I‘m Eating!« (slov. »Jebi se! Jem!«), in potem je tukaj tudi moški v reklami za cigarete. Čeprav še nismo prišli povsem tako daleč, da bi ljudi psovali v obraz in jim tako prodajali svoje izdelke, pa je vsak sorazmerno redni poslušalec radia verjetno že slišal reklamo za čili omako Frank‘s Red Hot, ki privablja stranke z »I put that **** on everything« (slov. »To **** dam na vse«). Nedavno pa je trgovina Fresh & Easy Neighborhood Market šla še korak dlje, kar nas ped za pedjo približuje distopični viziji filma.

POMFRI ZA EKSTRA VELIKE RITI

V filmu lahko stranke naročijo porcije pomfrija, mehiških takosov ali druge nezdrave hrane v velikosti »za veliko rit«. Na splošno se v realnosti naša družba redi in dejstvo je, da ponudniki hitre hrane stopnjujejo velikosti svojih nezdravih izdelkov. Da jih prodajajo tudi po vedno nižjih cenah prav tako ne pripomore k izboljšanju problema. Ste si mogoče pred kratkim naročili malo sodavico pri verigah, kot so recimo Taco Bell ali celo Subway, in pomislili, »mala sodavica se mi je, ko sem bil še otrok, zdela manjša«? Prav imate. Če vas ta argument ne prepriča, razumemo. Ampak poskušajte nas prepričati, da tovrstni izdelki, ki jih najdete na lokalni bencinski črpalki, niso videti kot plagiati izdelkov iz filma.

Plazovi smeti

»Veliki plaz smeti leta 2505« v filmu osvobodi protagonista iz njunega ledenega spanca. Napoved o kopičenju gorá smeti, ki jih ne bo mogoče več obvladati, se je v nekaterih delih sveta že uresničila. Predvsem Gvatemala je znana po rednih zemeljskih plazovih na odlagališčih odpadkov. Ti so najbolj pogosti med deževnim obdobjem in na žalost vsako leto povzročijo številne smrtne žrtve med tistimi, ki si kruh služijo z brskanjem po smeteh.

Človeški jezik

Niti ne želimo začeti s tem, kako se jezik postopoma maliči na način, ko zagotovo ne bo potrebnih 500 let, preden bomo govorili tako ignorantsko kot liki v filmu »Idiocracy«. Roko na srce, Mike Judge nam je v tem oziru v filmu še kar prizanesel. Z uspehom kratkih SMS sporočil, kasneje MySpacea in Facebooka ter sedaj Twitterja, kjer lahko svoje misli izrazimo le z omejenim številom znakov, se načini, s katerim komuniciramo med seboj, iz leta v leto bolj poneumljajo. Takšen razvoj (če ga sploh lahko tako imenujemo) gotovo ni nekaj, kar bi lahko komentirali v stilu LOL. (Povezano: Če bi v znanih filmih uporabljali internetni sleng)

Izklop na daljavo

V enem prizoru v filmu glavna junaka bežita pred zakonom, ko jima policija na daljavo nenadoma izključi avtomobil. To, da lahko avto vklopite z razdalje, ni ravno nova tehnologija. Da pa lahko oblasti in posojilna podjetja upravljajo avtomobile svojih dolžnikov, je postalo del običajne prakse šele po izidu filma »Idiocracy«. Čeprav bi na to lahko gledali tudi kot na takšno ali drugačno družbeno evolucijo, bi pesimisti lahko nasprotovali in trdili, da to sploh ne bi bilo potrebno, če nas ne bi bilo toliko  nesposobnih poplačati svoje dolgove.

Napredni GPS

V istem, prej omenjenem prizoru, je prikazana tudi ena od futuristično neumnih oseb v avtomobilu z GPS napravo, ki se z njim pogovarja in ga vodi, kamorkoli gre. Se vam zdi znano? Ob izidu filma »Idiocracy« so GPS naprave sicer že bile na tržišču, ampak sedaj so veliko naprednejše in s časom postajajo vedno bolj podobne napravam v filmu. Še pred desetimi leti so se ljudje orientirali z zemljevidi, kot so Thomas Guides. Danes večina ljudi verjetno niti ne ve, o čem govorimo.

»Au, moje jajce!«

Da bo oddaja “Ow My Balls!” (Au, moje jajce!) v prihodnosti ena najbolj priljubljenih oddaj, ni ravno posebej zbadljiv družbeni komentar. Oddaje, kot sta »America‘s Funniest Home Videos« in »Wipeout«, so že sedaj izjemno popularne in prikazujejo veliko podobnih posnetkov. Ko se nekdo poškoduje, se nam to zdi smešno kot cenena in lahkomiselna šala. Obstaja celo popularna aplikacija za iPhone z istim imenom. Če imate še vedno pomisleke, vas bo ta posnetek verjetno prepričal.

RIT

S tem seveda mislimo na v prihodnosti najbolj priljubljen film. Film “ASS” (RIT) je dejansko posnetek moške riti pred črnim ozadjem, ki 90 minut neprenehoma prdi. Čeprav je ta rahlo razvlečen (ali pa tudi ne), nas poskusite prepričati, da je ta film kako posebej drugačen od glasbenega videospota čilske synthpop skupine »Astro«, ki trenutno šteje za »zabavo«. Čisto zares smo le še prdec od tega, da to postane realnost.

Cory Dudak

Prevedel Matjaž Praprotnik

Vir: http://www.mandatory.com/2013/08/09/10-things-idiocracy-predicted-would-happen-and-sadly-already/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s