Spol in oglaševanje

Cikel filmozofskih večerov »Mediozofija – o posredovanem svetu«

Projekcija filma »The Codes of Gender« in okrogla miza na temo spola v oglaševanju in popularni kulturi

V četrtek, 22.5.2014, ob 18:00, v Kulturnem inkubatorju (Koroška cesta 18, Maribor)

»The Codes of Gender«, (Kode spola), dokumentarni film, ZDA, 2009, DVD, 72′, režija in scenarij: Sut Jhally; angleščina, slovenski podnapisi.

S projekcijo filma bomo tokrat izjemoma začeli točno ob 18h!

V začetku letošnjega leta so na Oglaševalskem razsodišču pri SOZ zavrnili pritožbe, ki so se nanašale na sporne seksistične plakate in oglase. Debata, ki se je razvila okoli te zavrnitve je spodbudila idejo o okrogli mizi, na kateri bomo ob projekciji dokumentarnega filma »The Codes of Gender« (Kode spola, 2009), spregovorili o konkretnem primeru in tudi bolj splošno o vlogi spola v oglaševanju in popularni kulturi.

V dokumentarnem filmu »The Codes of Gender« (Kode spola, 2009) medijski strokovnjak Sut Jhally s tezo, da oglaševanje ne prodaja zgolj izdelkov ampak tudi ideje o svetu, ponuja intenzivno analizo nezmožnosti komercialne kulture, da se izogne reakcionarnim reprezentacijam spola. Jhallyevo izhodišče je revolucionarno delo pokojnega sociologa Ervinga Goffmana, katerega knjiga iz leta 1959 »The Presentation of the Self in Everyday Life« (Predstavljanje sebstva v vsakdanjem življenju) je predhodila rastočemu področju performativnih študij. Jhally Goffmanovo analizo telesa v tiskanih oglasih uporabi za analizo stotine današnjih oglasov in tako razkriva presenetljiv vzorec regresivnih in destruktivnih kodov spola. S pogledom preko oglaševanja, kot medija, ki preprosto prodaja izdelke in preko analiz spola, ki se rade osredotočajo ali zgolj na biologijo ali objektivizacijo, dokumentarni film ponuja pomembne vpoglede v socialno konstrukcijo moškosti in ženskosti, odnos med spolom in močjo ter vsakodnevno izvajanje kulturnih norm.

Gostje okrogle mize bodo: dr. Renata Šribar (raziskovalka za področje sociologije in socialne ter kulturne antropologije), dr. Barbara Rajgelj (docentka za civilno in gospodarsko pravo na Fakulteti za družbene vede), Roman Berčon, (predsednik Oglaševalskega razsodišča pri SOZ) in dr. Friderik Klampfer (profesor etike, politične in socialne filozofije na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru).

Več na: http://zofijini.net/dogodek/spol-in-oglasevanje/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s