Spol in oglaševanje – poročilo

V sklopu cikla filmozofskih večerov »Mediozofija – o posredovanem svetu« smo Zofijini 22. maja v Kulturnem inkubatorju pripravili projekcijo dokumentarnega filma »The Codes of Gender« in okroglo mizo na temo spola v oglaševanju in popularni kulturi.

V začetku letošnjega leta so na Oglaševalskem razsodišču pri SOZ zavrnili pritožbe, ki so se nanašale na sporne domnevno seksistične plakate in oglase. Debata, ki se je razvila okoli te zavrnitve je spodbudila idejo o okrogli mizi, na kateri bi ob projekciji dokumentarnega filma »The Codes of Gender« (Kode spola, 2009), spregovorili o konkretnem primeru in tudi bolj splošno o vlogi spola v oglaševanju in popularni kulturi.

V dokumentarnem filmu »The Codes of Gender« (Kode spola, 2009) medijski strokovnjak Sut Jhally s tezo, da oglaševanje ne prodaja zgolj izdelkov ampak tudi ideje o svetu, ponuja intenzivno analizo nezmožnosti komercialne kulture, da se izogne reakcionarnim reprezentacijam spola. Jhallyevo izhodišče je revolucionarno delo pokojnega sociologa Ervinga Goffmana, katerega knjiga iz leta 1959, »The Presentation of the Self in Everyday Life« (Predstavljanje sebstva v vsakdanjem življenju) je predhodila rastočemu področju performativnih študij. Jhally Goffmanovo analizo telesa v tiskanih oglasih uporabi za analizo stotine današnjih oglasov in tako razkriva presenetljiv vzorec regresivnih in destruktivnih kodov spola. S pogledom preko oglaševanja, kot medija, ki preprosto prodaja izdelke in preko analiz spola, ki se rade osredotočajo ali zgolj na biologijo ali objektivizacijo, dokumentarni film ponuja pomembne vpoglede v socialno konstrukcijo moškosti in ženskosti, odnos med spolom in močjo ter vsakodnevno izvajanje kulturnih norm.

Sut Jhally je profesor komunikacij na Univerzi Amherst v Massachusettsu in ustanovitelj ter izvršni direktor Media Education Foundation (Fundacije za medijsko izobraževanje). Je eden vodilnih strokovnjakov na področju vloge, ki jo v naših življenjih igra oglaševanje in popularna kultura. Je avtor številnih knjig in člankov o medijih in je prav tako večkrat nagrajevani profesor. Širšemu občinstvu je najbolj znan kot producent in režiser številnih izobraževalnih filmov, ki se ukvarjajo s številnimi aktualnimi temami iz področja medijske kulture.

Gostje okrogle mize, ki je sledila projekciji, so bili: Dr. Barbara Rajgelj, doktorica prava, docentka za civilno in gospodarsko pravo na Fakulteti za družbene vede in LGBT aktivistka. Dr. Friderik Klampfer predava etiko, politično in socialno filozofijo na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru. Je avtor »Etiškega pojmovnika za mlade« (2003), soavtor (z Janezom Bregantom in Smiljano Gartner) »Telovadnice za možgane: uvoda v kritično mišljenje« (2008) in avtor monografije »Cena življenja« (2010), ki prinaša v slovenski prostor artikulirane filozofske razprave s področja bioetike, ter številnih drugih člankov s področja teoretične in praktične etike ter politične filozofije. Dr. Renata Šribar je diplomirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani iz primerjalne književnosti in literature ter iz angleškega jezika s književnostjo. Leta 2002 je magistrirala na Oddelku za sociologijo Filozofske fakultete, v 2006 pa doktorirala na ISH – Fakulteti za podiplomski humanistični študij, Ljubljana. Od leta 2004 do 2012 je imela status samostojne raziskovalke za področje sociologije in socialne ter kulturne antropologije, z letom 2014 pa je vpeta v pedagoško delo na AMEU-ISH (Fakulteti za podiplomske humanistične študije) – program antropologija spola. Ukvarja se predvsem z dekonstrukcijami in rekonstrukcijami ženske telesnosti, tako z diskurzi o substancialni telesnosti kot videzu, z medijskimi govori o seksualnosti, z družbeno enakostjo spolov. Roman Berčon je dipl.univ. fil. in direktor oglaševalske agencije Votan Leo Burnett. V mandatu 2010/2013 je bil član Upravnega odbora Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) in član Upravnega odbora Slovenskega združenja oglaševalskih agencij pri SOZ. V mandatu 2014 / 2016 je predsednik Oglaševalskega razsodišča pri SOZ. Na doktorskem študiju na Filozofski fakulteti v Ljubljani se ukvarja s kulturo nadjaza.

Nadaljevanje na: http://zofijini.net/spol-in-oglasevanje-porocilo/

One comment

  1. Pingback: Nevarni načini kako oglasi vidijo ženske | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s