Konstrukcija lepote v medijih

V današnjem času smo na vsakem koraku bombardirani z reklamami, televizijskimi oglasi, plakati in ostalimi načini oglaševanja s strani kozmetične industrije. Bombardirani smo ne samo s podobami, ampak predvsem s sporočili, ki nam jih te reklame in oglasi posredujejo in se nam počasi zajedajo v našo podzavest in nas potem preganjajo v noro potrošništvo. Današnji način življenja nam ponuja in od nas zahteva popolno urejenost, vitkost, brezhibno kožo, urejene nohte in svetleče lase in nam v zameno za to ponuja obilo samozavesti, uspešnosti v karieri, seksapilnosti in še in še. Vse to nam multinacionalke preko tehtno premišljenih reklam vztrajno ponujajo in nam vsiljujejo podobe, katere so zaželene za uspešnega, zdravega in samozavestnega človeka. A sprašujem se, kdo določa, kaj je lepo? Ali je lepota res v očeh opazovalca ali je družbeno pogojena in nam je podzavestno ukoreninjena že od rojstva?

Ženske, mediji in popularna kultura se že generacije ukvarjajo s tovrstnimi vprašanji. Pojem lepote sloni na sprejetih stereotipih, ki trdijo, da so lepe ženske in moški samo osebe z idealnimi merami, kilogrami, osebe s popolnim profilom in manekensko postavo. Ženska je tako podvržena različnim disciplinirajočim praksam, če želi doseči idealno telo, ki bo gladko, vitko, brez celulita in bo tako disciplinirano in podvrženo samonadzoru. Foucault govori o disciplinski oblasti, ki je razpršena med posamezniki in deluje skozi telo. Gre za oblast individuumov, ki proizvaja krotka telesa, katera se da spremeniti ali izpopolniti. Ženska telesa so dovzetna za nenehno izboljšanje in izpopolnjevanje svojega telesa, saj so danes izpostavljena strogim pravilom, ki jih določajo lepotni ideali ženske sodobnega časa. Mediji ženskam sugerirajo, v okviru mikrofizike oblasti, ki se nanaša na obvladovanje telesa, da se poslužujejo diet in telovadbe, saj bodo le tako dosegle ideal. Ti ideali, ki zahtevajo vitko telo, nemalokrat pri mnogih ženskah povzročajo motnje hranjenja, ki so v današnjem času vse bolj pogoste.

Nadaljevanje na: http://mojpogled.net/konstrukcija-lepote-v-medijih/

Špela Šinigoj

One comment

  1. Pingback: Nevarni načini kako oglasi vidijo ženske | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s