Ustekleničeno življenje – resnica o Nestléjevem poslu z vodo (2012)

Bottled Life – The Truth about Nestlé’s Business with Water (2012)

Ali veste kako običajno vodo spremeniti v posel vreden več bilijonov dolarjev? V Švici je podjetje, ki je to umetnost razvilo do popolnosti – Nestlé, ki obvladuje globalni posel z ustekleničeno vodo. Švicarski novinar Res Gehringer je s pomočjo režiserja Ursa Schnella v dokumentarnem filmu »Bottled Life« (2012) raziskoval fenomen te »vreče denarja brez dna«. Nestlé je sicer zavrnil sodelovanje pri filmu pod pretvezo, da je to »napačen film ob napačnem času«, zato je Gehringer šel na popotovanje in zgodbo raziskoval v ZDA, Nigeriji in Pakistanu. Njegovo popotovanje v svet ustekleničene vode razkriva načine delovanja in strategije enega najmočnejših podjetij s hrano in pijačami na planetu.

Napovednik:

Povezava do filma v celoti (francoščina): http://nemesistv.info/video/WSB9YH33A3G2/nestle-et-le-business-de-leau-en-bouteille-bottled-life#sthash.L8eq4pHJ.CT9fVSyr.dpbs

Deset dejstev, ki bi jih morali poznati:

  1. Ustekleničena voda je ena od temeljnih strateških investicij podjetja: Nestlé ima letni promet v višini 110 bilijonov švicarskih frankov – od tega jim skoraj 10% prinaša posel z ustekleničeno vodo.
  2. Nestlé si je s tem, ko je prevzel nekatere vodilne blagovne znamke, kot je recimo Perrier, zagotovil svetovno prevlado v poslu z ustekleničeno vodo.
  3. Nestlé nenehno, z namenom, da zadosti množičnemu povpraševanju, ki ga je po ustekleničeni vodi sam tudi ustvaril, kupuje dodatne dragocene in vse redkejše podzemne vire pitne vode.
  4. Nestlé izkorišča, ne samo v razvijajočih državah, ampak tudi v ZDA in drugih državah industrializiranega sveta, pogosto zastarele pravice do prostega dostopa do vode. Marsikje tudi z delovanjem na meji zakona.
  5. Nestlé ne hrani moči, ko je treba izvajati finančni, legalni ali politični pritisk nad vsemi tistimi, ki zagovarja javni dostop do vode, kot javno dobrino ali človekovo pravico.
  6. Nestlé za to, da ustvarja in trži »novo« vodo, uporablja dragocene in vse bolj redke naravne vodne vire.
  7. Nestlé ustekleničeno vodo promovira z obsežnimi marketinškimi in oglaševalskimi kampanjami in tako spodbija zavest o potrebi po funkcionalnem javnem sistemu pitne vode.
  8. Nestlé se z donacijami in PR kampanjami na lokalnih ravneh promovira kot dobrotnik, istočasno pa manipulira z javnim mnenjem, da ta verjame, da imajo investicije v produkcijo in distribucijo ustekleničene vode trajnostne učinke.
  9. Nestlé še posebej tam, kjer so javni sistemi pitne vode tik pred sesutjem in zlasti v razvijajočih državah, ustvarja odvisnost od ustekleničene vode.
  10. Nestléjev posel z ustekleničeno vodo ni samo posel kot vsak drugi, to je posel z enim od temeljnih naravnih virov, ki je bistven za človekovo preživetje.

Več na: http://www.bottledlifefilm.com/index.php/home-en.html

Odziv Nestlea: http://ww1.nestle-waters.com/bottledlife?q=148&lang=en

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s