Udobja ni nikoli preveč

Filozofska »jumbo« refleksija

Oglaševanje v javnem prostoru v obliki veleplakatov ali drugih vizualnih pripomočkov, kot del širšega oglaševalskega industrijskega kompleksa, je na žalost postalo samoumevni del našega dojemanja okolja in kulture v kateri živimo. Malo je takih, ki se še trudijo v smeri, da bi tudi za ta aspekt naše kulture uveljavili podobna merila, ki veljajo (ali bi morala veljati) za druga sporočila, s katerimi imamo širše javnosti vsakodnevno opravka. Zelo redko imamo tako priložnost, da se kak strokovnjak (sploh kdo) javno in argumentirano odzove na katero od oglasnih sporočil.

S tem namenom smo zasnovali rubriko, v kateri bomo preverjali refleksije na izbrana aktualna oglaševalska sporočila. Vsake toliko časa bomo zaprosili katerega od slovenskih izobražencev, da se odzove na katero od aktualnih oglaševalskih akcij, ki jih lahko opazimo v svojem okolju. Vabljen bo, da v odziv na posredovano fotografijo oglasnega sporočila ponudi svojo kratko refleksijo forme ali/in vsebine. Pri odzivu ne bomo zahtevni ali kako posebej omejujoči -, lahko gre za poglobljeno analizo, kritiko, lahko pa tudi samo za enovrstičnico, komentar v obliki pesmi ali citata, lahko je grafičen ali kako drugače poveden izraz pogleda na konkretno predlogo. Kot posebno obliko refleksije bomo sprejeli tudi ne-odziv.

doc. dr. Tomaž Grušovnik, Univerza na Primorskem:

Udobja ni nikoli preveč

»Oglasno sporočilo jasno razkriva, da si njegovi snovalci pojem “ugodja” predstavljajo na izrazito individualističen način: pomembno je, da sem JAZ na mehkem, pa čeprav na spletu morda spremljam poplave, lakoto, vojno… Pri tem ne pomislijo, da s tem razkrivajo svoje karte in da bo kdo utegnil razmišljati takole: “Če si ti ljudje ugodje predstavljajo na tako egoističen način, bodo z denarjem, ki ga hočejo, lepo postlali predvsem sebi!”«

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s