Nočna nakupovalna omama

Takšen cirkus je vladal med polnočnim šopingom v največjem mariborskem nakupovalnem središču …

Karkoli smo v zadnjih mesecih sli­šali o gospodarski krizi, zategovanju pasov in umiranju starih mestnih jeder zaradi velikih, komercialno izjemno agresivnih nakupovalnih središč, se je v petek zvečer, vsaj v Ma­riboru, postavilo na glavo. Tja do pol­noči je v mestu ob Dravi vladal pravi vrvež. No, vsaj v Europarku, v kate­rem so predpraznično sezono odprli z zdaj že tradicionalnim nočnim nakupovanjem, imenovanim tudi “late night shopping”.

Polna noč popustov, kot so akcijo poimenovali, sicer še vedno deli mnenja, ali je ljudem res treba nakupovati do polnoči. A kar se na­kupovalcev tiče, se je zdelo, da bi potrebovali še kakšno dodatno uro. Od 20. uri, ko so začeli veljati popu­sti, ki so jih na celotno ponudbo ali le na izbrane izdelke morali pripraviti v vseh prodajalnah, je na desnem bregu Drave dobesedno završalo. Ideja, da bo v nabito polni garaži še mogoče najti kakšno parkirišče, je bila iluzor­na, zato so mnogi avtomobil pustili kar za kompleksom, ob nekdanjih za­porih, na pločniku ali celo v središču mesta.

Prodajne avenije Europarka je kmalu napolnila gneča, ki je ne vidimo več niti v Času razprodaj. Skoraj je ni bilo prodajalne, ki bi sa­mevala. Da se ta večer najbolj splača kupovati nekoliko dražje izdelke, so nam povedali izkušeni nakupovalci, saj se pri njih 20-, 30-odstotni ali celo višji popust najbolj pozna. Še poseb­no velike pozornosti so bili deležni čevlji, sončna očala, zimska oblačila, predvsem pa reči, ki jih – roko na srce – nihče zares ne potrebuje.

Neuradno velja, da si med nočnim šopingom, ko preostali del mesta spi, nakupovalci še posebno radi privošči­jo kaj, česar si podnevi ne bi. Četudi ta izdelek sploh ni znižan. Koliko obiskovalcev je nakupovalni center v petek obiskalo, še ni znano. A glede na to, da je bila velika garaža vse do polnoči polna tako, kot je običajno v soboto, torej skoraj do zadnjega ko­tička, je to zagotovo bila ena najbo­lje obiskanih noči dolgih šopingov doslej.

“Ko moža spita, midve malce grešiva”

A bolj kot na nakupovalni dogodek je vse skupaj spominjalo na družabnega, saj so mnogi z znanci, ki so jih sreča­li, klepetali kar med butiki, prost stol je bilo težko najti tudi v gostinskem delu, kjer so se nekateri sproščali celo ob koktajlih in šampanjcu, drugi so tolkli po picah ali mehiški hrani. “Vsako leto prideva,” pravita prijateljici Anja in Tjaša, vsaka z dvema vrečka­ma v rokah. Da je občutek nakupova­nja v poznih večernih urah sproščujoč predvsem zato, ker je zelo majhna ver­jetnost, da bi jima zazvonil telefon, pravita. Otroke sta pustili doma ter si privoščili vročo čokolado, čevlje, parfum, nov plašč in pekač za maline. “Medtem ko najina moža spita, midve malce grešiva. Za dušo,” sta dodali. 23-letna Tamara se je s štirimi polni vreč­kami odpravljala do garaže. “Parkirišče sem iskala več kot pol ure. Bilo je za znoret, a se je na koncu nekako splača­lo. Čevlje, ki sem jih imela nagledane, so znižali za kar polovico. A prihranila nisem, saj sem kupila še veliko stvari, ki jih sploh nisem načrtovala. Recimo velik mlinček za poper, silikonske mo­delčke za čokoladne praline, naravno kremo za obraz, nogavice in še marsi­kaj;’ je ponosno razprla vrečke.

Nakupovalna omama pa še zdaleč ni samo ženska zadeva. Že tretjo rundo piva sta si v enem od lokalov privo­ščila Peter in Božidar. “Babi sta rekli, da se jima ne ljubi gužvati. Sva šla pa sama. To še spijeva pa greva po tekaške čevlje, spodnjo majico za fitnes, morda imajo znižana tudi sobna kolesa,” je dejal Peter in prijel za kozarec. Zelo živo je bilo tudi v samopostrežni pro­dajalni, kjer so ljudje, kot bi ura sploh ne bila že enajst zvečer, opravljali svoje običajne nakupe salam, pralnih pra­škov, kruha in ostale špecerije.

Po šopingu še na levi breg

Iz zvočnikov je glasno donela glasba, ob kateri so plesali plesalci, tekom večera so prižgali tudi praznično osve­tljavo, med nakupovalci pa se je zado­voljnega obraza sprehaja menedžerka centra Simona Mandl, ki je že pred za­četkom akcije napovedovala rekorden obisk. “Late night shopping je v tujini že ustaljena oblika nakupovanja in velja za enega najbolj obiskanih do­godkov v nakupovalnih centrih. Kot zanimivost lahko omenimo, da smo prvo takšno nakupovanje v Europarku pripravili novembra 2011. V takšnem obsegu in obliki smo bili centri Euro­park Maribor, Citycenter Celje in Citypark Ljubljana tudi prvi v Slovenji;’ pravi Mandlova in dodaja, da dobrih odzivov ne dobiva samo od nakupo­valcev. “Prodajalci so zelo zadovoljni.

Termin nočnega nakupovanja sovpa­da tudi s tem, da se mnogi kupci že pri­pravljajo na praznične prednovoletne dni pa tudi z začetkom nove modne in športne sezone. V tem smislu pridejo ugodnosti kupcem še kako prav.”

Da se dodatne tri ure poslovanja in izdatno oglaševanje tega dogodka precej poznajo tudi pri dnevnem izku­pičku, nam je potrdilo več prodajalcev. Sprva so bili nad idejo skeptični, a ker se ljudje na tovrstno nakupovanje vse bolj navajajo, je tudi izkupiček večji. Največji naval so v Europarku zabeležili med 20. in 22. uro. Nekateri so po­čakali do polnočnega žrebanja nagrad, drugi so odšli v posteljo, tretji pa so se – če so ravno bili že budni in v mestu – podali v nočno življenje na levi breg. Tako so od nočnega zapravljanja on­stran Drave nekaj imeli tudi tamkaj­šnji gostinci …

Denis Živčec

Objavljeno v Večeru, v ponedeljek, 24.11.2014

Vir: http://nov.vecer.com/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s