Plakatopolis

Plakatopolis je mesto, kjer želimo načeti pogovor o količini in upravičenosti zunanjega oglaševanja v Ljubljani. Zunanje oglaševanje je v zadnjih dveh desetletjih prekrilo Ljubljano. Oglasne vsebine so zavzele mestne pločnike, obrobja cest, zunanjost in notranjost mestnega prometa, fasade stavb, začasne gradbene zidove, kozolce, drogove mestne razsvetljave in ne nazadnje našo pozornost. Nismo dolžni gledati, brati ali že samo opažati oglasnih sporočil medtem ko se gibljemo po javnem prostoru. Mesto je postalo do nevzdržnosti onesnaženo s komercialnimi sporočili, imamo pravico do čistega okolja, v katerem ne prevladuje enostranski nagovor tistih, ki imajo možnost zakupa oglasnih površin. Zahtevamo odstranitev večine oglasnih površin oz. omejitev njihovega števila na minimum.

Več na: http://plakatopolis.tumblr.com/

V Ljubljani je približno 13.000 veleplakatov, od katerih je le tretjina legalnih. Ena oglaševalska akcija se ponavadi pojavi na približno 200 do 400 plakatnih mestih.

Plakatopolis okrogla miza

Okrogla miza Plakatopolis na temo zunanjega oglaševanja

Organizacija: Janez Plešnar, Goran Ivašić, Kaja Kisilak,

Mesec oblikovanja in Urbanistični inštitut RS.
Moderator: Boštjan Narat, sodelujoči: Janez Koželj, Boštjan Berčan, Luka Omladič, Drago Kos, Marko Polič, Ina Šuklje – Erjavec, Marija Režek Kambič.
Snemanje dogodka: Črt Penko in Izak Cunta.
Urbanistični inštitut RS, 25.10.2012.

»Zmaga reklame je tako popolna, da na odločilnih mestih niti ni več izrecna: monumentalne stavbe največjih, te z žarometi obsijane okamnele reklame, so brez reklam in kvečjemu na nadzidku ter odrešene samohvale ponujajo na ogled lapidarno osvetljene inicialke svojega posla. Nasprotno pa so hiše, ki so preživele iz 19. stoletja in na katerih arhitekturi je še sramotno opazna njihova uporabnost potrošne dobrine, bivalni namen, od pritličja do strehe prekrite s plakati in transparenti; pokrajina postaja zgolj ozadje za table in znake. Reklama postaja kratkomalo umetnost, s katero jo je s pol slutnje izenačeval Goebbels, l’art pour l’art, reklama sama zase, čista upodobitev družbene moči.«

Adorno in Horkheimer, Dialektika razsvetljenstva (poglavje Kulturna industrija), str. 174-175

2 comments

  1. Pingback: »Izložbeno okno« Ljubljana | Oglaševanje na tehtnici
  2. Pingback: Mesta brez oglasnih panojev | Oglaševanje na tehtnici

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s