Vzpon in padec ameriškega “malla”, epicentra potrošniške in popularne kulture 90.

Recesija in spletna revolucija za sabo pustili ruševine

“Počutila sem se nemočno in brez nadzora. In to res sovražim. Zateči sem se morala v kraj, kjer lahko zberem misli in si znova naberem moči.”

Cher Horowitz (Alicia Silverstone), tik pred kadrom nakupovalnega središča, Nimaš pojma, 1995, režija Amy Heckerling.

V 80. in zgodnjih 90., času, ko smo se Slovenci shopping mallu še najbolj približali z javnimi skladišči, kjer danes domuje “majhno mesto velikih nakupov”, so življenja Američanov že dolgo gravitirala k tem predmestnim templjem potrošništva.

Za številne Američane, še posebej baby boomerje, torej tiste, ki so se rodili in odraščali v povojnem času, času gospodarskega razcveta, so bili malli novi mestni trgi: kraji za nakupovanje, prehranjevanje, zbiranje in druženje. Ameriški malli so bili obraz razmaha predmestnega potrošništva, “novodobne piramide, ki lebdijo na pokrajini”, kot jih je nekoč označila publicistka Joan Didion. A tako kot piramide kultura, katere čaščenju so namenjeni malli, vse bolj izginja: druženje se seli na splet, z njim pa tudi nakupovanje. Zgovoren je podatek, da so zadnji pokriti mall v ZDA zgradili po današnjem tempu merjenja časa že davnega 2006. Med letoma 2007 in 2009 so zaprli 400 izmed 2.000 največjih ameriških mallov. Kot kažejo predvidevanja, bi utegnili v naslednjih dveh desetletjih zapreti kar polovico izmed vseh, ki še delujejo, je mogoče prebrati v prispevku na temo smrti nakupovalnih središč na novičarski spletni strani ustanove Smithsonian.

Nadaljevanje na http://www.rtvslo.si/mmc-priporoca/vzpon-in-padec-ameriskega-malla-epicentra-potrosniske-in-popularne-kulture-90/353753

Alenka Klun, MMC

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s