Brezposelnost v času Amazona

Zakaj nove digitalne tehnologije, ki naj bi nas odrešile, ne zagotavljajo niti delovnih mest, niti dohodka, niti rasti, ampak vse to odpravljajo

Allentown sicer ne leži v kaki novomehiški ali kalifornijski puščavi, ampak v Pensilvaniji, toda poleti leta 2001 je bilo tam zelo, zelo vroče – 40 stopinj in več. Ne sicer zunaj, v senci, pač pa notri – v orjaškem skladišču internetne korporacije Amazon.

Ja, Amazon – »spletni Walmart« – je globalni gigant. Ja, Amazon je globalna znamka. Ja, Amazon vrti svet. Ja, ustvaril je knjigarno, večjo od aleksandrijske knjižnice. Ja, besedilo vsake knjige vam lahko zdajle pošlje na telefon. Ja, izpolnjuje vse želje, tudi najbolj ezoterične. Ja, bere vam misli in misli namesto vas. Ja, omogoča vam, da na istem mestu naročite knjige in toaletni papir. Ja, oboje vam pošlje lično zapakirano in zavito, kot darilo (tako da sploh nimate občutka, da ste plačali). Ja, stalno ponuja popuste in akcije. Ja, začel je v neki seattlski garaži in spremenil svet. Ja, najdete ga na vseh lestvicah najbolj občudovanih korporacij. Ja, dominira. In ja, Amazon ima strašne prihodke. Kar pa ni čudno, če pomislite, kako kreativen je pri varčevanju, zategovanju in zniževanju stroškov – v tistem peklenskem skladišču ni bilo klimatskih naprav.

Nadaljevanje na http://www.mladina.si/162626/brezposelnost-v-casu-amazona/

Marcel Štefančič jr.

Napotilo:
https://postaja.wordpress.com/2015/01/15/zagate-digitalne-ekonomije/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s