Vandalizem, izraz upora in izgovor za represijo

Kolumna Nenada Jelesijevića

Kampanja proti vandalizmu v Ljubljani “Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš” je povod za premislek o lahkotnosti nevarno enostranskega pojmovanja uničevanja lastnine, ki v resnici služi vzdrževanju obstoječega.

Tokrat lokalna oblast naslavlja javnost v čistem jeziku marketinga. Občutek je, kot da nam hoče vsiliti idejo o vzornem vedenju, hkrati pa kot bi brali avtoritarno opozorilo: Bodite pridni, sicer sledijo sankcije. Vtis je, da bo “družbeno odgovorna kampanja” “naš skupni javni prostor” zaščitila natanko tako, kot to počne sleherna komercialna oglaševalska akcija, ki skrbi za naše dobro (počutje, zdravje, razpoloženje itd.).

K vulgarnosti marketinške kampanje, ki občanke in občane poziva k ovaduštvu (prijavljanju primerov vandalizma), prispeva to, da so jo podprle “osebnosti, s katerimi se mladi lahko poistovetijo”. Mesto – korporacija mladim, ki jih očitno razume predvsem kot razbesnele huligane na Tromostovju, nastavi boksarsko vrečo za sproščanje viška energije, pa tudi nepopisan pano, na katerem naj bi izživeli vandala v sebi.

Nadaljevanje na: https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/vandalizem-izraz-upora-in-izgovor-za-represijo/370941

Nenad Jelesijević

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s