Mesta brez oglasov, realnost ali iluzija?

Najprej sta bila Sao Paulo in Čenaj, sledili so Grenoble, Teheran, Pariz, celo v New Yorku so se pojavila gibanja, ki se zavzemajo za delno, ponekod tudi popolno prepoved zunanjega oglaševanja. Trend vedno bolj postaja globalen, saj tovrstno – vizualno – onesnaževanje predvsem v urbanih sredinah postaja vedno bolj pereč problem.

Rešitev se zdi enostavna – zmanjšanje vizualnih oglasov, a v praksi izredno težko izvedljiva. Prepletenost oglaševanja in lokalnih oblasti, ki imajo od oglaševalcev stalen in dober prihodek, je v mestih namreč najmočnejša. A, kot dokazujejo primeri, je to kljub vsemu mogoče.

Eno prvih mest, ki se je odločilo za radikalno zmanjšanje oglasnih površin, je brazilski Sao Paulo. Leta 2007 je takratni župan Gilberto Kassab sprejel t.i. Zakon o čistem mestu, ki je zunanje oglaševanje označil kot vizualno onesnaževanje. Posledice so bile velike, saj je z mestnih površin v naslednjem letu izginilo več kot 15.000 “billboardov” ter vsaj 300.000 srednje velikih in manjših površin, namenjenih oglaševanju.

Vzorčnemu primeru so sledile podobne intervencije mestnih oblasti najprej v škotskem Bristolu, kmalu zatem tudi v iranski prestolnici Teheran. Gibanje je v zadnjih nekaj letih postalo globalno, vanj pa se vedno bolj poleg mestnih oblasti vključujejo tudi meščani, civilne iniciative ter umetniki z različnih (predvsem vizualnih) področij ustvarjanja. Vizualni umetnik Etiene Lavie je v Parizu oglasne površine uporabil kot razstavno prizorišče za umetniške reprodukcije, skupina razvijalcev spletnih platform je razvila aplikacijo, s pomočjo katere je mogoče v virtualnem prostoru in s pomočjo pametnega telefona in tablice v New Yorku vizualne oglase nadomestiti z umetniškimi reprodukcijami.

Paradoksalno pa je, da večina odločitev za omejevanje oglaševanje še vedno prihaja s strani mestnih oblasti. V indijskem Čenaju so oblasti tako izrazito omejile oglaševanje na “billboardih”, več ameriških zveznih držav – Vermont, Havaji, Aljaska … je že popolnoma brez tovrstnega oglaševanja. Pariške oblasti so leta 2011 sprejele načrt, da v nekaj prihodnjih letih oglasne površine zmanjšajo za tretjino.

Nadaljevanje na: http://www.pogledi.si/druzba/mesta-brez-oglasov-realnost-ali-iluzija

Andrej Jaklič

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s