Zadeva VW: Ali smo evropski potrošniki drugorazredni?

Potem ko je Volkswagen nemškemu homologacijskemu organu KBA predstavil način odpravljanja napake pri avtomobilih z vgrajeno opremo za prirejanje vrednosti izpustov, zdaj čakamo na uradni vpoklic, vabilo na katerega bodo prejeli vsi lastniki prizadetih vozil, ne glede na to, kje so jih kupili. Evropske potrošniške organizacije pa smo izjemno nezadovoljne nad informacijo, da naj bi se Volkswagen odrekel izplačilu kakršne koli odškodnine evropskim kupcem.

V začetku novembra je Volkswagen ameriškim kupcem kot potezo dobre volje že ponudil bonus v višini 1000 dolarjev (nekaj manj kot 950 evrov). Iz nedavnega pogovora za enega od avtomobilskih spletnih portalov je mogoče razbrati, da o čem podobnem za evropske kupce niti ne razmišlja. Vse skupaj gre v smer razdelitve kupcev na bolj in manj pomembne, drugačne obravnave evropskih potrošnikov zato nikakor ne moremo sprejeti kot dejstvo.

Zveza potrošnikov Slovenije z drugimi potrošniškimi organizacijami v skupni akciji, ki jo vodi Evropska potrošniška organizacija BEUC, usklajuje možnost uveljavljanja dodatnih zahtevkov za povračila oškodovanja lastnikov, saj bomo le tako lahko dosegli, da bodo vsi evropski potrošniki obravnavani enakopravno – ne glede na lokalno zakonodajo, ki je v posameznih državah ostrejša kot v drugih.

Več kot dva meseca po izbruhu afere ugotavljamo, da na številna vprašanja potrošniki še vedno nismo dobili konkretnih odgovorov. Med drugimi ni povsem jasno, ali bodo posamezne države enako kot Nemčija sprožile obvezen vpoklic – Slovenija je tu izjema, saj so pri Agenciji za varnost v prometu že pred časom povedali, da bodo glede vpoklica sledili nemškim navodilom. Prav tako s strani Volkswagna še nimamo odgovora glede zmogljivosti in porabe goriva po opravljenem servisnem pregledu. BEUC za povrh že nekaj tednov čaka na odgovor glede skupnega sestanka z vodstvom Volkswagna.

Takoj po začetku vpoklica bomo potrošniške organizacije preverile, ali so se kakor koli spremenile tehnične značilnosti servisiranih vozil, kar bo lahko tudi osnova za morebitne odškodninske zahtevke. Povsem nesprejemljivo bi bilo, da bi bili do odškodnine upravičeni samo ameriški lastniki prizadetih vozil, Volkswagen bi moral vsem povrniti škodo, ki bi nastala zaradi zmanjšane vrednosti avtomobilov, njihove manjše zmogljivosti, večje porabe goriva ali česar koli drugega, povezanega z zavajanjem in vgradnjo opreme za prirejanje vrednosti izpustov.

Kot je poudarila Monique Goyens, generalna direktorica BEUC, je nedavno Volkswagnovo priznanje, da je napačno objavljal vrednosti izpustov CO2 in porabe goriva, dodaten razlog, da Evropska komisija in države članice čimprej in pod nujno sprejmejo bolj zanesljiv testni protokol, ki mu morajo ob strani stati močne zaveze za učinkovit nadzor.

Vir: https://www.zps.si/index.php/avto/navigacija-2/7688-zadeva-vw-ali-smo-evropski-potrosniki-drugorazredni

Napotila:
https://www.zps.si/index.php/avto/navigacija-2/7645-vse-o-zadevi-volkswagen
https://www.zps.si/index.php/avto/navigacija-2/7620-

Advertisements

One comment

  1. Pingback: Nič novega v aferi Dieselgate | Oglaševanje na tehtnici

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s