Iluzija izbire

Medijska konsolidacija

media-infographic_1

Mediji še nikoli niso bili tako konsolidirani. Šest medijskih velikanov danes nadzoruje kar 90% vsega kar beremo, gledamo ali kar poslušamo.

  1. KONSOLIDACIJA

media-infographic_2

Leta 1983 je bilo 90% ameriških medijev v lasti 50 različnih medijskih podjetij.

media-infographic_3

Leta 2011 je istih 90% nadzorovalo samo še 6 različnih medijskih podjetij.

TEH ŠEST PODJETIJ SO:

media-infographic_4

232 MEDIJSKIH IZVRŠNIH DIREKTORJEV NADZORUJE MEDIJSKO DIETO 277 MILIJONOV AMERIČANOV

media-infographic_5

To pomeni 1 medijski izvršni direktor na 850 000 prebivalcev, kar je publika velikosti mesta kot je San Francisco.

PRIHODEK TEH ŠESTIH PODJETIJ JE BIL LETA 2010 275.9 MILIJARD DOLARJEV

media-infographic_6

To je 36 milijard več kot je BDP Finske, dovolj, da bi vsako ekipo iz lige ameriškega nogometa (NFL) lahko kupili 12x in 5x vrednost vladnega odkupa podjetja General Motors.

  1. TELEVIZIJA

Velikih šest nadzoruje 70% vseh vaših kabelskih programov, preostalih 30% prispeva 3762 različnih medijskih podjetij.

media-infographic_7

Združitev Comcasta in NBCja zagotavlja nadzor nad 1 od 5 ur televizijskega programa in ima monopol nad 11 ameriškimi medijskimi trgi kot sta New York City in Chicago.

  1. NOVICE

178 MILIJONOV UPORABNIKOV VSAK MESEC PREBIRA NOVICE TIME WARNERJA

media-infographic_8

To je 2x toliko kot Digg, Tumblr in Reddit skupaj in skoraj 3x toliko kot Google News.

media-infographic_9

NEWS CORP IMA V LASTI VODILNE ČASOPISE NA TREH KONTINENTIH

media-infographic_10

Leta 2010 so se v ZDA izognili plačilu 875 milijonov dolarjev davkov, kar bi bilo dovolj, da bi podvojili proračun ameriške agencije za reševanje (FEMA) ali 40 let financirali delovanje ameriškega nacionalnega javnega radija (NPR).

  1. RADIO

Leta 1995 je Federalna komisija za komunikacije (FCC) prepovedala, da bi lahko posamezno podjetje imelo v lasti več kot 40 radijskih postaj in vendar IMA CLEAR CHANNEL (iHeartMedia, Inc.) V LASTI 1200 POSTAJ.

media-infographic_11

V kraju Minot v Severni Dakoti ima tako v lasti vse tamkajšnje radijske postaje.

80% SEZNAMOV PREDVAJANIH PESMI TEH POSTAJ PO ZDA JE IDENTIČNIH

Pesem »Mrs. Robinson« so tako zavrteli 6 milijonov krat.

TO POMENI 32 LET NENEHNEGA VRTENJA ISTE PESMI

media-infographic_12

Če bi pri 3 letih prvič slišali pesem »Mrs. Robinson«.

media-infographic_13

Bi jo 32 let kasneje, pri starosti 35 let, še vedno poslušali.

  1. FILMI

media-infographic_14

Prihodek na kino blagajnah šestih velikih je leta 2010 znašal 7 milijard dolarjev.

media-infographic_15

TO JE 2X VEČ KOT JE SKUPNI PRIHODEK NASLEDNJIH 140 STUDIEV.

  1. ZDRUŽITVE

AOL JE LETA 2001 ZA NAKUP TIME WARNER PORABIL 124 MILIJARD DOLARJEV.

media-infographic_16

To je 6x več kot je kongres ZDA namenil za obnovo Iraka.

Ob pomoči deregulacij FCCja in desetletij združevanj in prevzemov, teh šest medijskih velikanov danes dominira naši medijski krajini. Dokler se ne vrnejo regulacije (ali dokler ne bodo pokupili drug drugega) bodo še naprej nadzorovali 90% vsega kar Američani vidijo, slišijo in smatrajo za pomembno.

Vir: http://www.freepress.net/blog/11/11/22/media-consolidation-illusion-choice

Na podlagi info-grafike, ki jo je izdelal:
http://www.frugaldad.com/

Napotila:
https://www.youtube.com/watch?v=6tMZAZ2nroE
In temu pravite medijski trg?
http://mediawatch.mirovni-institut.si/edicija/seznam/19/mediawatch19.pdf
Več novic, manj pogledov
http://zofijini.net/cenzurirano_novice/
Bogati mediji, revna demokracija
http://zofijini.net/koticek_mediji/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s