Embalažne goljufije 2015

Podjetja poskušajo zaslužiti na vse načine, ki se jih lahko domislijo. Eden od načinov kako prevarati kupce, da za isti izdelek plačajo več, je tudi zmanjšanje količine izdelka in njegove embalaže. Za manj izdelka tako potrošnik plača isto ali več. V nemški potrošniški organizaciji “Verbraucherzentrale (potrošniški center) Hamburg” že nekaj časa spremljajo tovrstne prakse. »Otroška krema« podjetja Johnson & Johnson je tako postala “embalažna goljufija leta 2015”. Tako je glasovalo 26.132 potrošnikov, ki so med 4. in 22. januarjem 2016 sodelovali v njihovi spletni anketi in omenjeni izdelek med petimi kandidati s 32,6 procentov glasov izglasovali za »zmagovalca«. Na drugem mesti je s 25,4 procenti pristal kavni napitek »Tassimo Latte macchiato classico« podjetja Jacobs Douwe Egberts. S 20,2 procenta je tretje mesto zasedel »Curry Ketchup« podjetja Heinz. Na četrtem je pristala zobna pasta »Dentagard« podjetja Colgate Palmolive, na petem mestu pa »pakirana šunka« podjetja Nestlé.

  1. mesto: Pakirana šunka »Finesse« – Herta (Nestlé) – 10,6% glasov

finesse

Šunko je podjetje ponujalo po nekoliko ugodnejši ceni, vendar le na prvi pogled. Količina izdelka se je namreč zmanjšala iz 150 na 100 gramov. Cena izdelka se je tako dejansko zvišala za 30%. Nestlé novo embalažo opravičuje z demografskim razvojem v Nemčiji, vse več je namreč malih gospodinjstev z eno oz. dvema osebama.

  1. mesto: Zobna pasta »Dentagard« – Colgate Palmolive – 11,2% glasov

denta

V tubi je zdaj namesto prvotnih 100 samo še 75 mililitrov zobne paste. To pri isti ceni za izdelek pomeni zvišanje cene za 33%. Zobno pasto so po protestu potrošnikov, ki so ugotovili, da za manj plačujejo enako, v trgovini s kozmetiko DM v Nemčiji umaknili iz prodaje.

  1. mesto: Curry Ketchup – Heinz – 20,2% glasov

heinz

Pri omenjenem “Ketchupu” je količina pri rahlo povišani ceni padla s 500 na 400 mililitrov. Skrito povišanje cene je tako znašalo 28%. Podobno kot v drugih primerih Heinz manjšo embalažo opravičuje z zmanjšanem velikosti gospodinjstev.

  1. mesto: Kavni napitek »Tassimo Latte macchiato classico« – Jacobs Douwe Egberts – 25,4% glasov

tasimo

Podjetje v novi embalaži ni zmanjšalo le količine, ampak je znižalo tudi kvaliteto izdelka. Kot so opozarjale številne potrošniške organizacije, je bila prejšnja različica izdelka sestavljena iz kakovostnejšega in dražjega mlečnega koncentrata.

  1. mesto: »Otroška krema« – Johnson & Johnson – 32,6% glasov

bebe

Količino izdelka so zmanjšali v treh različnih velikostih embalaže: od 250 na 150 mililitrov, iz 75 na 50 mililitrov in iz 30 na 25 mililitrov. Ker sta dve embalaži ostali enake velikosti (le srednja velikost je nekoliko manjša od prejšnje), je prevaro težko ugotoviti. Nova različica izdelka, ki v povprečju tudi stane več, pomeni zvišanje cene izdelka za 84%.

Vir: http://www.vzhh.de/ernaehrung/442590/mogelpackung-des-jahres-wer-hat-gewonnen.aspx

Celoten seznam tovrstnih izdelkov je na (PDF):
http://www.vzhh.de/ernaehrung/32535/Versteckte%20Preiserhoehungen.pdf

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s