Koliko je vreden vaš obraz

V oddaji TV Slovenija “Poletna scena” so predstavili nov umetniški projekt Emila Kozoleta »Koliko je vreden vaš obraz?«, ki raziskuje vrednost ljudi za oglaševalce izključno na osnovi podatkov, vzetih z njihovih Facebookovih profilov in profilnih slik. Leta 2014 je Facebook lansiral najmočnejše orodje za ciljanje uporabnikov doslej, informacijski sistem, ob katerem se zdi Orwellov »1984« kot pravljica. Ljudi razdeli glede na njihovo etnično pripadnost, spolno in politično usmerjenost, družbeni položaj, avto, ki ga vozijo, in celo hrano, ki jo jejo. Kako Facebook vse to ve? Razstava predstavlja več kot dva tisoč profilov, razporejenih glede na to, kaj Facebook ve in predvideva o njih, s potencialno vrednostjo, ki jo predstavljajo.

Posnetek na: http://4d.rtvslo.si/arhiv/poletna-scena-prispevki/174415486

Facebook svoje uporabnike kategorizira prek algoritmov, ki vašo spolno usmerjenost, denimo, izračunajo s pomočjo ocene vaših interakcij z drugimi uporabniki Facebooka. Vašo etnično pripadnost pa po drugi strani predvideva glede na kombinacijo vašega lastnega imena in priimka: če vam je ime Hans Mueller, ste zagotovo belec. No, vsaj za Facebook. Soseska, v kateri živite, nudi relevantne informacije o vašem družbenem položaju. To in še veliko več se potem sešteje v vedno bolj točne profile, ki jih Facebook nato proda oglaševalcem.

Kot da že to ne bi bilo dovolj strašljivo, je Facebook razvil tudi najučinkovitejšo programsko opremo za prepoznavanje obraza doslej: DeepFace. V tem trenutku ima zadevni družbeni medij več kot 1,5 milijarde uporabnikov, ki so naložili več kot 250 milijard fotografij, in je zmožen prepoznati katerokoli osebo, prikazano na določeni sliki, s 97-odstotno natančnostjo. Ko združimo ti dve dejstvi, je razumno predvidevati, da bo naš obraz kmalu postal pomembna spremenljivka pri “targetiranju”. Zato se postavlja vprašanje: Koliko je vreden vaš obraz?

V distopičnem scenariju, ki raziskuje vrednost ljudi za oglaševalce izključno na osnovi podatkov, vzetih z njihovih Facebookovih profilov, projekt preiskuje povezave med osebnimi podatki, obraznimi potezami in spletnim ciljanjem, pri tem pa postavlja pod vprašaj vzpon novih marketinških orodij, ki so šla še korak dlje od personaliziranega oglaševanja in se ukoreninjajo v naša življenja.

Emil Kozole (1991) je grafični oblikovalec in tipograf, ki zadnja leta deluje predvsem na področju povezovanja obeh svojih ustvarjalnih izrazov z novimi mediji in različnimi sociološko-kulturnimi fenomeni, ki se pojavljajo v kontekstu socialnih omrežij, internetne identitete in nadzora spletnih omrežij. Za raziskovanje svojih idej uporablja predvsem kodo in tipografijo, ki se manifestirata skozi številne fizične inštalacije in performanse. Njegova dela so bila razstavljena na različnih skupinskih razstavah doma in v tujini in predstavljena v številnih publikacijah, kot so Wired, Der Spiegel in Le Monde. Magistriral je na londonski šoli Central Saint Martins. Leta 2015 je prejel veliko Brumnovo nagrado na Bienalu vidnih sporočil Slovenije.

Več na: https://www.facebook.com/events/151397648609768/ in http://aksioma.org/hmiyfw/index_slo.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s