Digitalni panoptikon

Na prvi pogled se zdi, da razvoj informacijskih in komunikacijskih tehnologij služi vedno večji transparentnosti sveta. Nedvomno drži, da narašča količina vsebin in informacij, ki so nam na voljo. Vendar se zaradi vse večjega obsega tistega, kar je razkrito, ne manjša obseg tistega, kar je prikrito, temveč ravno nasprotno: količina informacij, ki nam je skrita, narašča bistveno hitreje kot tista, do katere lahko dostopamo. Internet se ne po količini informacij ne po obsegu investicij ne more primerjati z intraneti, zaprtimi omrežji, ki so med drugim mednarodnim korporacijam omogočili, da so svojo proizvodnjo razpršile po celotni zemeljski obli in se tako še bolj osvobodile okovov državnih regulacij. In potem je tu še Google, ki nam sicer pomaga, da na spletu hitro poiščemo, kar nas v določenem trenutku zanima, in nas hkrati zalaga z malone nepresahljivo količino video posnetkov mačk, vendar z vsakim klikom prispevamo k bazi podatkov o našem vedenju, ki jo korporacija skrbno varuje, saj je nabor tovrstnih baz zanje temelj poslovnega uspeha.

Sistematično zbiranje podatkov o občinstvih sicer ni novost, saj na zahodu sega globoko v dvajseto stoletje, v Slovenijo pa je bilo »uvoženo« v devetdesetih letih prejšnjega stoletja kot del tega, kar je Slavko Splichal poimenoval »posnemovalne revolucije«. Postsocialistični medijski sistem se je razvijal po zgledu zahodne Evrope ter je s komercializacijo in vedno večjo vlogo oglaševanja pri financiranju predvsem televizije naraščal tudi pomen merjenja občinstev. Najkrajše rečeno model deluje tako, da množični mediji oglaševalcem ponujajo svoja občinstva s predpostavko, da se bodo ljudje, ki bodo izpostavljeni oglasom, bolj verjetno odločili za nakup.

Nadaljevanje na: http://www.demokraticni-socializem.si/saso-slacek-digitalni-panoptikon-23-8-2016/

Sašo Slaček

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s