Ekonomija pozornosti

V oddaji »The Agenda« kanadske televizije TVO, se Steve Paikin pogovarja s Timom Wujem, strokovnjakom za pravna vprašanja tehnologije, med drugim avtorjem razvpite knjige The Master Switch: The Rise and Fall of Information Empires (Glavno stikalo: vzpon in propad informacijskih imperijev, 2010) in fraze Network Neutrality (nevtralnost interneta).

Internet je poln spletnih strani, ki tekmujejo za našo pozornost in vsak klik je še ena priložnost za uporabnike, da vidijo oglase. Tim Wu pravi, da je tovrsten model spletnih strani, ki jih podpira oglaševanje, povzročil veliko težav -, vendar ni treba, da je tako. V pogovoru spregovori o svoji novi knjigi The Attention Merchants: The Epic Scramble to Get Inside Our Heads (Trgovci s pozornostjo: epsko pehanje, da bi prišli v naše glave, 2016).

Se vam zdi, da izgubljate pozornost? Se vam morda celo zdi, da ste napadeni? Ameriški poslovni model temelji na tem. V skoraj vsakem trenutku budnega življenja se soočamo s poplavo sporočil, oglaševalskega zapeljevanja, znamčenja, sponzoriranih socialnih medijev in drugih prizadevanj po naši pozornosti. Zelo malo je ostalo trenutkov in prostorov, ki niso obdelani s strani »trgovcev s pozornostjo«, kar prispeva k raztresenosti in neosredotočenosti smisla našega časa.

Tim Wu trdi, da to stanje ni le stranski produkt zadnjih tehnoloških inovacij, ampak je rezultat več kot stoletja rasti in širitve industrij, ki se hranijo s človeško pozornostjo. Od rojstva oglaševanja preko Madison Avenue do eksplozije mobilnega spleta; od AOL-a in izuma elektronske pošte do monopolov nad pozornostjo podjetij kot sta Google in Facebook; od Eda Sullivana do blagovnih znamk slavnih, kot so Oprah Winfrey, Kim Kardashian in Donald Trump, se temeljni poslovni model »trgovcev s pozornostjo« ni spremenil: brezplačna zabava v zameno za trenutek vaše pozornost, ki se proda oglaševalcu, ki ponudi največ.

Wu opisuje upore, ki so se pojavili proti neusmiljenemu obleganju naše zavesti, od daljinskega upravljalnika, vzpostavljanja javnih radiotelevizij do Applovega računalniškega sistema, ki blokira oglase. Vendar da vedeti, da trgovcem s pozornostjo vedno rastejo nove glave tudi ko njihova sredstva prebijanja v naše glave spreminjajo samo našo naravo – kognitivno, socialno, politično in drugo – na načine, ki so bili še generacijo nazaj nepredstavljivi.

Vir: http://tvo.org/video/programs/the-agenda-with-steve-paikin/the-economics-of-attention

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s