Denar ne more biti darilo

S socialno antropologinjo Vesno Vuk Godina o tem, zakaj je povezovanje (decembrskega) obdarovanja s potrošništvom popolna neumnost

Zakaj se obdarujemo?

“Obdarovanje je univerzalna praksa vzpostavljanja kooperativnih odnosov, pa tudi podaljševanja teh odnosov med posamezniki, ki dajejo in sprejemajo darove. Obdarovanje obstaja v vseh družbah. Ideja, da gre za potrošniško mentaliteto, je popolna neumnost.”

Ima obdarovanje v božično-novoletnem času kakšen poseben pomen?

“To je ceremonija, v kateri morajo sodelovati vsi člani družbe. Ena enota časa se konča, druga enota časa začne, darovanje pa podaljša odnose sodelovanja med posamezniki. S tistimi, ki jim boste dali zdaj darilo in ga bodo sprejeli, boste torej v odnosih sodelovanja. Samo darilo tudi točno pove, za kakšne odnose sodelovanja gre in za kakšne dolžnosti vzajemnega podpiranja. Po koncu tega časovnega obdobja se morajo ti odnosi znova obnoviti. Tako je pri vseh obdarovanjih.”

Nadaljevanje na: http://www.vecer.com/obdarovanje-kot-druzbena-zmaga-6292858

Jasmina Cehnar

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s