Speculum

Speculum je latinski izraz za zrcalo. Ob vse bolj prisotnem in nasilnem oglaševanju ne umanjka upor v obliki kritičnega parodiranja in subverzivnega spreminjanja oglasnih sporočil. Nekateri temu rečejo tudi Culture jamming. Culture jamming je »komunikacijski pristop, ki s komunikacijsko intervencijo na semiotični ravni vzpostavlja izsiljeno konfrontacijo med praviloma nasprotujočimi si sistemi simbolov z namenom obrniti logiko dominantnega diskurza proti samemu sebi« (Oliver Vodeb, (2003): Intervju z Brianom Holmesom, Ljubljana, Emzin). Namen tega segmenta bloga je enostaven: z igrivo manipulacijo nastaviti ogledalo akterju in ga ozavestiti za »faux pas«, ki si ga je privoščil. Projekt Zofijinih ima za namen medijsko, državljansko, politično ozaveščanje ljudi na način, da problematizira njihovo nemoralno, neargumentirano, nepremišljeno početje. Gre za projekt medijskega itd. ozaveščanja s »pridržanjem zrcala« z namenom, da se sami akterji ozavejo, kaj počnejo, kar bodo storili, če se bodo videli v ogledalu. K sodelovanju vabimo vse, ki jih zanima tovrstna kreativnost, še posebej pa oblikovalce.  (vir: http://zofijini.net/kategorija/speculum/)

Nekaj že obstoječih tovrstnih parodij:

Povezava: http://www.zofijini.net/speculum_parodije.html

Primer – POP TV 24 ur:

Original:

Speculum:

Original:

(original na naslovu http://www.marketingmagazin.si/images/iman/epk2012.png)

Speculum:

..in še orodje.

Več na: http://www.zofijini.net/speculum_oglasi.html

Vabljeni k sodelovanju! Pišite nam na naslov hum.postaja@gmail.com

Filozofska »jumbo« refleksija

Oglaševanje v javnem prostoru v obliki veleplakatov ali drugih vizualnih pripomočkov, kot del širšega oglaševalskega industrijskega kompleksa, je na žalost postalo samoumevni del našega dojemanja okolja in kulture v kateri živimo. Malo je takih, ki se še trudijo v smeri, da bi tudi za ta aspekt naše kulture uveljavili podobna merila, ki veljajo (ali bi morala veljati) za druga sporočila, s katerimi imamo širše javnosti vsakodnevno opravka. Zelo redko imamo tako priložnost, da se kak strokovnjak (sploh kdo) javno in argumentirano odzove na katero od oglasnih sporočil.

S tem namenom smo zasnovali rubriko, v kateri bomo preverjali refleksije na izbrana aktualna oglaševalska sporočila. Vsake toliko časa bomo zaprosili katerega od slovenskih izobražencev, da se odzove na katero od aktualnih oglaševalskih akcij, ki jih lahko opazimo v svojem okolju. Vabljen bo, da v odziv na posredovano fotografijo oglasnega sporočila ponudi svojo kratko refleksijo forme ali/in vsebine. Pri odzivu ne bomo zahtevni ali kako posebej omejujoči -, lahko gre za poglobljeno analizo, kritiko, lahko pa tudi samo za enovrstičnico, komentar v obliki pesmi ali citata, lahko je grafičen ali kako drugače poveden izraz pogleda na konkretno predlogo. Kot posebno obliko refleksije bomo sprejeli tudi ne-odziv.

Če bi v odzivu radi sodelovali tudi vi, pišite na: hum.postaja@gmail.com

Odzivi bodo podpisani in objavljeni na blogu https://tehtnica.wordpress.com/

 

Komentiraj