Kletvica ni imenitno oglaševanje
Ptujski študentski klub tradicionalno organizira predpočitniško zabavo v ptujskih termah, Bazene energije. Ob tem je nekatere zmotilo oglaševanje zabave
“Nič nimam proti mladim, zelo so mi ljubi, ne zdi pa se mi potrebno, da na tak način oglašujejo svojo zabavo,” je bil nad sloganom za Bazene energije ogorčen upokojenec Želimir Sarič s Ptuja. Na nas se je obrnil, ko je na reklamnih panojih v mestu videl plakate, na katerih so študenti svojo zabavo ob bazenu pretekli konec tedna oglaševali s sloganom Jebeš morje! Prepričan je namreč, da bi moral nekdo imeti pooblastila, da zavrne objavo takih plakatov, pa tudi, da so študenti sposobni več ustvarjalnosti.
“Plakati s tem sloganom so se pojavljali že v preteklosti, potem jih nekaj časa nisem opazil, zato sem bil prepričan, da so slogan opustili. A so letos znova tu. Če je to dopustno, kaj potem sledi? Borno prebirali plakate s celim seznamom sočnih kletvic?” se sprašuje Sarič. “Sam svojemu osemletnemu vnuku strogo prepovedujem uporabljanje kletvic, potem pa v mestu sreča dekle, ki nosi majico s takšnim napisom. To ni prav!” je prepričan.
Slogan “podedovali”
V Klubu ptujskih študentov so zabavo, Bazene energije, ki se je vsako leto udeleži več tisoč predvsem študentov in dijakov iz vse Slovenije, letos med drugim oglaševali kot “največji in najbolj moker pool party”. Vodilni pa je slogan “Jebeš morje”, ki so ga uporabili pri oglaševanju na spletu, na plakatih, majicah, vstopnicah in drugem promocijskem materialu.
Na komentarje, češ daje tako oglaševanje neprimerno, odgovarjajo, da so slogan pravzaprav podedovali. Bazene energije namreč spremlja vse od začetka, torej že 17 let. “Zakaj so ga takrat izbrali, ne vem. Verjetno je to neki uporniški duh, kije ostal. Projekt pa je rasel skozi ta slogan,” je o tem, zakaj so slogan uporabili tudi letos, povedal predsednik KPŠ Alen Hliš. Ob tem dodaja, da se jim v klubu uporaba slogana do zdaj ni zdela sporna in da do zdaj tudi niso slišali negativnih odzivov nanj.
Da se enak slogan pojavlja na plakatih že leta, pa ugotavljajo tudi v ptujskem komunalnem podjetju, ki skrbi za nameščanje plakatov. Kot so sporočili, niso pristojni za določanje vsebine in oblike besedil na plakatih. Vsebine pa ne opredeljujejo niti občinski predpisi.
Zgolj poceni provokacija
S tem, da slogan po mnenju marsikoga gotovo presega mero dobrega okusa, se strinja tudi dr. Nataša Logar s Fakultete za družbene vede v Ljubljani. Kot tudi s tem, da komunalno podjetje ni tisto, ki bi lahko odločalo, kateri oglasi so jezikovno ali slikovno ustrezni in kateri ne.
Logarjeva pojasnjuje, da so odstopanja od nevtralnosti sicer v oglasih dovoljena, celo zaželena, a mora biti njihova raba smiselna in utemeljena, predvsem z vidika učinkovitega nagovarjanja ciljne publike. Logarjeva o sloganu pravi: “Oblikovalec slogana ‘Jebeš morje!’ je nagovarjal študente oziroma tisti del študentov, za katerega je računal, da ga utegne zabava, ki jo oglašuje, zanimati. In se je skoraj gotovo zavedal, da z uporabo vulgarizma vse druge izziva, provocira. Vsem, ki jih to moti, tako sporoča, da mu je zanje vseeno, saj na njih tako tako ne računa, da bodo prišli.”
Logarjeva še pojasnjuje, da zakonsko tak slogan zagotovo ni prepovedan, a dodaja: “Prav gotovo pa v njem ni nobenega kreativnega presežka. Tak tip jezikovnega odstopa od nevtralnosti je pač zgolj poceni provokacija na prvo žogo, kot taka je dopustna – je pa daleč od tega, da bi bila kaj posebnega ali imenitna;’ dodaja. In tudi ona se strinja, da bi bilo pri oglaševanju tega dogodka mogoče narediti veliko več.
Mlade slogan zabava
Rok Žunko, 21 let: “Vem, kakšen je slogan Bazenov energije. Zdi se mi v redu, je zabaven. Me tudi ne moti, da se kletvica pojavlja na majicah in na plakatih. Gotovo pa se to ne zdi vsakemu najbolj primerno.”
Sanja Kosi, 19 let: “Ja, poznam slogan in se mi zdi zabaven. Namenjen je predvsem mladim, saj opažam, da na Bazene energije hodijo vedno mlajši. To, da je kletvica objavljena na javnem mestu, morda res ni v redu, ampak mene ne moti.”
Objavljeno v Večeru, v petek, 8.7.2016
Hojka Berlič
Vir: http://www.vecer.com/kletvica-ni-imenitno-oglasevanje-6239358
Mene je pa zmotil slogan “Poln k**** vsega” turistične agencije Palma. V njihovem oglasu je sicer kovček (v Facebook oglasih na newsfeedu ga nimam v spominu, morda je bil tudi tam), vendar zvezdice jasno namigujejo na kletvico. https://lh3.googleusercontent.com/proxy/d-2eYlRSLFouSUZnpiroLqeLnWn_1D5G88tf2fTQabOWFwMo264GFkGWExYX1-opWRPKvQN0t-GZ55RzE6rtMTA6tBO3K-4=w426-h237