Seks, laži in youtube oglasi

V Večerovi kolumni, v sredo, 21.5.2014, pod naslovom »Seks, laži in youtube oglasi«, Tine Lugarič, kot se podpiše, »kreativec« oglaševalske agencije Pristop, piše o novih časih oglaševanja, v katerih zaradi novih orodij, kot je »pametni telefon«, oglaševalci ne morejo več funkcionirati, kot so nekoč.

Sestavek se začne s priznanjem: »Zaposlen sem v industriji laži.« Ta “iskrena” ugotovitev pa avtorju v klasični oglaševalski maniri »anything goes« ne preprečuje, da bi preostanek kolumne govoril o (pristnih) odnosih, interaktivnosti in kar je še posebej zanimivo, iskrenosti in avtentičnosti blagovnih znamk. V sklepu prispevka sestavi stavek, ki ga je Večer izpostavil celo na sami naslovnici aktualne številke: »A ko blagovna znamka pokaže zlagano srce, lahko čez noč nastaneta nepopravljiva poslovna škoda in uničen odnos s potrošniki, kar stežka posanira tudi najboljša PR-mašinerija.«

Blagovna znamka ima torej »srce« in kar je še bolj »šokantno«, lahko je zlagano!

Prispevek v celoti:

Iz kolumne »Marketinško okno«

Zaposlen sem v industriji laži. Ne v politiki, k sreči. V oglaševanju. V industriji, kjer lahko brizg deodoranta v trenutku z neba pomeče trop Viktorijinih angelčkov, v industriji, kjer so zobje lahko bolj beli od podnosja Keitha Richardsa v najintenzivnejših časih in kjer se resnica očem najpogosteje skriva v gomilah drobnega tiska, ki ga ne bere nihče. Še vedno je prisotno splošno prepričanje, da oglaševanje zgolj manipulira, zlagano poveličuje adute blagovnih znamk, četudi jih te ne posedujejo, in ljudem puli bankovce za stvari, ki jih ne potrebujejo. Pa saj ne trdim, da vse to nekoč ni v določeni odstotnosti držalo in delovalo.

Nekoč, ko je bil glas blagovnih znamk edini glas in je oznamčena vsebina kot voden izstrelek enosmerno pripičila skozi TV-ekran naravnost pred potrošnika, ta pa je ni mogel nemudoma drobovito preveriti ali ji s svojim mnenjem še pred iztekom oglasnega bloka odgovoriti vpričo več tisoč glave množice. Nekoč je bil potrošnik namreč oborožen le z daljincem, ki mu je omogočal zgolj pobeg na drug kanal, danes pa v rokah neprestano drži veliko močnejše orožje – pametni telefon. Z njim lahko prek nešteto spletnih platform blagovni znamki takoj odgovori, izrazi svojo izkušnjo, strinjanje ali nestrinjanje, pohvalo ali grajo, pred njo posvari ali jo priporoči. Samo en čivk na twitterju lahko sproži verižno reakcijo, ki v pozitivnem primeru blagovno znamko ponese ali ji v negativnem primeru povzroči težko popravljivo škodo. Naj spomnim na primer video posnetka, v katerem nekdanja slovenska atletinja s švigajočimi očmi in nepovezanimi stavki poveličuje prigrizke največje svetovne verige s hitro hrano in pravi, da tukaj gre za uravnoteženo in zdravo prehrano. Medtem ko gledamo posnetke ocvrtih krompirčkov in drugih dobrot pa kot verodostojna športnica, za katero je zdrava prehrana ključnega pomena, mirne vesti pozove vse mamice, naj manjkrat kuhajo doma in večkrat peljejo otroke na kosilo v omenjeno restavracijo. Na družbenih omrežjih in forumih so ljudje, zgroženi nad neiskrenostjo, kot kasetno bombo razstrelili posnetek, protagonistko in blagovno znamko hkrati.

Ustvarjalci blagovnih znamk morajo namreč razumeti nove razmere, v katerih danes bivajo in delujejo, pri tem pa avtentičnost in iskrenost postavljati na sam vrh vrednot posamezne znamke. Nihče ne bo zameril domišljijskih neresnic in olepšav v kreativnih oglasnih zgodbah, s katerimi znamke flirtajo in tkejo čustvene vezi z ljudmi. Tudi lepotica obuje visoke pete in si rdeče poudari ustnice pred odhodom na zmenek. A ko blagovna znamka pokaže zlagano srce, lahko čez noč nastaneta nepopravljiva poslovna škoda in uničen odnos s potrošniki, kar stežka posanira tudi najboljša PR-mašinerija. “Potrošnik ni bedak, potrošnik je vaša žena!” je nekoč dejal oče oglaševanja David Ogilvy.

Tine Lugarič, kreativec, Pristop

Objavljeno v Večeru, v sredo, 21.5.2014

Vir: http://nov.vecer.com/clanek.aspx?id=201405216030010

Napotilo:
http://zofijini.net/koticek_avtenticnost/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s